Promoció econòmica
El Consorci de la Zona Franca preveu un benefici de 10,66 milions el 2022
L’entitat estima que els seus ingressos d’explotació creixeran un 1,3%, fins a 55 milions
El plenari del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), presidit per l’alcaldessa Ada Colau, ha aprovat avui el projecte de pressupost per al 2022, amb una previsió de 10,66 milions d’euros de beneficis destinats a la promoció econòmica. Així mateix, l’entitat pública ha previst un increment de l’1,3% dels seus ingressos d’explotació, amb un import net de la seva activitat el 2022 de 55 milions d’euros.
Respecte a l’actual exercici, s’ha destacat la viabilitat econòmica de la segona edició de BNEW, així com l’acabament de les obres de la primera fase de DFactory Barcelona. Malgrat la covid-19, l’entitat mantindrà en aquest 2022 el seu compromís amb l’activitat i promoció econòmica amb una aposta clara per la innovació i la sostenibilitat.
En la sessió plenària, encapçalada pel delegat especial de l’Estat en el CZFB, Pere Navarro, s’ha reafirmat l’aposta de l’entitat per impulsar la innovació i la dinamització de la indústria 4.0, així com l’atracció i retenció del talent.
Inauguració de DFactory Barcelona
En aquest sentit, la principal fita de l’entitat el 2022 serà la inauguració, a principis d’any, de DFactory Barcelona, el principal node d’indústria 4.0 del sud d’Europa, amb l’objectiu de crear a Barcelona un ecosistema d’atracció de talent, tecnologia i inversions en un espai únic. El centre unirà empreses generadores de tecnologies de referència amb altres implementadores de solucions digitals i permetrà transformar el teixit productiu espanyol i acompanyar les empreses en el seu procés de digitalització. Així mateix, es preveu la creació de 1.500 llocs d’ocupació directa i 5.000 més d’indirectes.
Després de dos anys d’absència a causa de la situació sanitària, el 2022 el Consorci celebrarà la 22a edició del Saló Internacional de la Logística. Del 31 de maig al 2 de juny de l’any vinent tindrà lloc la fira líder del sector al sud d’Europa i el Mediterrani, per a la qual cosa l’entitat ha creat una nova imatge i ha incorporat una aplicació que faciliti la transmissió de dades entre expositors i visitants, fomentant la generació de ‘networking’. L’entitat vol reforçar així el seu paper com a pont internacional de negocis entre Europa, l’Amèrica Llatina i els països del Mediterrani.
D’altra banda, del 3 al 6 d’octubre se celebrarà la tercera edició de la Barcelona New Economy Week (BNEW), consolidant-se així com l’esdeveniment de referència de la nova economia en àmbit nacional i internacional i posicionant la ciutat com a capital de l’economia 4.0. En l’última edició, a més de doblar els verticals del 2020, afegint aspectes més transversals com la sostenibilitat, la mobilitat, el talent i la ciència.
Notícies relacionadesEn la mateixa línia, el CZFB continua apostant per ser un referent en la implementació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i per això, del 8 al 10 de març, se celebrarà la segona edició de la Barcelona Woman Acceleration Week (BWAW), que busca ser un punt de trobada per arribar a solucions que permetin aconseguir un canvi real quant a la igualtat de gènere en l’àmbit empresarial i industrial.
Així mateix, l’entitat abordarà la remodelació de l’emblemàtic edifici de Correus a Barcelona per convertir-lo en un punt de dinamització econòmica i social de la ciutat. Amb això, es pretén oferir una formació adequada a les necessitats del teixit productiu, alhora que es facilita als joves la seva incorporació al mercat laboral.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
