Sector turístic

Alemanya suspèn la fira de turisme ITB, clau per al turisme balear

L’organització anuncia que desisteix que el gran esdeveniment del sector turístic torni a ser presencial per l’avenç de la pandèmia

Alemanya suspèn la fira de turisme ITB, clau per al turisme balear
2
Es llegeix en minuts

Males notícies per a les Balears. Alemanya ha decidit suspendre l’ITB de Berlín, una de les fires turístiques clau per a les illes, a causa de l’alta incidència de la covid en aquest país. La situació actual provocada per la pandèmia, les restriccions en viatges i els límits imposats a les persones que poden participar en grans esdeveniments han fet que l’organització suspengui la fira.

Berlín no tornarà a reunir el març que ve el sector turístic de manera presencial. L’organització de l’ITB ha comunicat aquest dijous que desisteix de celebrar la gran fira per l’avenç de la pandèmia. Ja hauran passat tres anys sense la fira alemanya.

«Lamentem haver d’informar-los avui que l’edició presencial d’ITB Berlín 2022 no se celebrarà com estava previst al principi», s’informa a la seva web. «A causa dels últims esdeveniments i les directives que els acompanyen com a conseqüència de la pandèmia de coronavirus, Messe Berlin no pot oferir als seus expositors i socis la seguretat de planificació necessària» en un esdeveniment presencial a principis de març. Com s’explica, tant la situació de contagis amb la nova onada de covid com les restriccions de viatge i els límits al nombre de participants en els grans esdeveniments obliguen a a suspendre-la.

L’organització remarca que ha intentat per tots els mitjans que la gran fira –la més important per al sector pels acords que s’hi tanquen i perquè se celebra al març, poc abans de la temporada alta– se celebrés a Berlín, sobretot quan el sector «necessita orientació, inspiració i diàleg». Així doncs, seguiran els esdeveniments ‘online’ que s’han anat organitzant durant l’any.

Notícies relacionades

El març de 2023, ITB Berlín tornarà a ser un esdeveniment presencial i s’inaugurarà el 8 de març. Es pot recordar que l’última fira alemanya es va celebrar el març de 2019, ja que amb la irrupció de la pandèmia es va suspendre la de 2020.  

Mentrestant, malgrat la sisena onada de covid i l’avenç galopant dels casos de covid amb la variant òmicron, Fitur 2022, que se celebra del 19 al 23 de gener, es manté, segons confirmen fonts del ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç. No obstant, s’assenyala que això no vol dir que la situació no pugui canviar.