Trobada d’Economia a s’Agaró
Collboni: «A Madrid es paguen més impostos que a Barcelona»
Begoña Villacís recorda que l’equip de govern de la capital d’Espanya ha rebaixat 500 milions els tributs locals

«A Madrid es paguen més impostos que a Barcelona» ha afirmat el primer tinent d’alcalde la capital catalana, Jaume Collboni en una taula rodona en el marc de la 26a Trobada d’Economia a s’Agaró amb la seva homòloga madrilenya, Begoña Villacís, que ha rebatut aquesta dada.
Segons Collboni, els ingressos per impostos locals a Madrid són de 1.100 euros i els de Barcelona, de 905, i també amb una inversió més gran per persona gràcies a una situació financera sanejada. Villacís li ha recordat que les dades, que són del 2020, han variat després d’una rebaixa fiscal de 500 milions per part de l’equip de govern actual del PP i Ciutadans.
Sensació de ser Alfredo Landa
La primera tinenta d’alcalde Madrid ha admès que part del seu programa es basa en les polítiques socialdemòcrates en què destacava Barcelona. «Quan vaig començar a Madrid i venia a Barcelona em sentia com Alfredo Landa», ha fet broma. I això, segons el seu parer, ha canviat, amb una capital d’Espanya que avui és més cosmopolita i europea amb el 75% de la inversió estrangera i, fins i tot, utilitzant l’èxit de Barcelona com a referent.
Notícies relacionadesCollboni, que forma part d’un equip de govern entre els comuns, el PSC i ERC, ha destacat que Barcelona ha recuperat la cocapitalitat científica i cultural d’Espanya. I ha posat sobre la taula l’infrafinançament dels ajuntaments, especialment els que són «motor de progrés, com Madrid o Barcelona». I ha recordat que al voltant del 30% que gestionen els municipis són «competències impròpies».
El primer tinent d’alcalde de Barcelona ha defensat una paper més actiu de les ciutats en la participació en impostos com l’IVA, en què, segons el parer de Collboni, la part que li correspon en l’actualitat és «testimonial». Ha anunciat que proposaran incloure a la carta municipal una participació més gran del municipi en l’IVA que es genera a la ciutat. Villacís s’ha afegit a aquesta idea i ha admès que els municipis estan infrafinançats.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer