Toc d’atenció
La CNMV reprèn Andrés Iniesta per promocionar una web de criptomonedes
El supervisor financer ha incidit en la importància d’«informar-se a fons abans d’invertir-hi o de recomanar ad’altres que ho facin»

Andrés Iniesta, a casa seva. /
La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha instat el futbolista Andrés Iniesta que s’informi dels riscos que comporten les criptomonedes abans d’invertir o de recomanar a tercers que ho facin. Així, el supervisor financer espanyol ha indicat que «els criptoactius, al ser productes no regulats, tenen alguns riscos rellevants» des del seu compte oficial de Twitter.
D’aquesta manera, la CNMV ha apressat el futbolista que s’informi dels riscos ja que Iniesta havia publicat un tuit on comentava que estava aprenent a utilitzar les criptomonedes –com a possible incitació implícita a utilitzar-les:
Notícies relacionadesEstoy aprendiendo cómo empezar con las criptomonedas con @BinanceES #BinanceForAll
— Andrés Iniesta (@andresiniesta8) 24 de noviembre de 2021
I’m learning how to get started with crypto with @binance #BinanceForAll pic.twitter.com/3Km58KrnPG
Així mateix, la CNMV ha aconsellat a Iniesta que llegeixi el comunicat que va emetre l’organisme juntament amb el Banc d’Espanya el febrer alertant sobre aquests productes. En aquest comunicat emès al febrer, la CNMV i el Banc d’Espanya admetien que els criptoactius «poden ser elements que dinamitzin i modernitzin el sistema financer en els pròxims anys», però alertaven que abans de valorar la seva validesa com a alternativa d’inversió o mitjà de pagament és necessari «tenir molt presents» els seus riscos.
Aquests riscos inclouen l’àmbit regulatori, ja que no tenen la consideració de mitjà de pagament, no compten amb el suport d’un banc central i no estan coberts per mecanismes de protecció de clients. També alertaven que són una inversió d’alt risc, són instruments complexos i amb un «alt component especulatiu».
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Catàstrofe mediambiental "Fa 18 dies que dormim dues hores"
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- Festa a Bunyol Una allau de tomàquets cobreix Bunyol de vermell
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident