Protestes
La Policia carrega contra els treballadors en la protesta més tensa des de l’inici de la vaga de Cadis
El centre de la ciutat segueix pres pels antiavalots, mentre els manifestants s’han dispersat pels voltants de l’estadi de futbol | Aquest dimarts no hi ha tanqueta, però la manifestació ha sigut la més violenta de les que s’han registrat l’última setmana
Aquest dimarts no hi ha tanqueta, però la manifestació ha sigut la més violenta de les que s’han registrat l’última setmana
Helicòpters de la Policia Nacional sobrevolen el cel de Cadis. A sota, la manifestació d’estudiants i treballadors del metall que intenten controlar els increpen i els canten «Policia assassina».
És la vuitena jornada de les vagues i protestes dels treballadors del metall a Cadis. Una multitudinària concentració intentava arribar al pont de Carranza per tallar-lo, mentre que els sindicats majoritaris ja s’havien desmarcat de la marxa, agafant un altre camí.
Passat l’estadi Nou Mirandilla, a l’altura del Diari de Cadis, la manifestació s’ha descontrolat cap a les 12.30 h. Els organitzadors cridaven a la calma, ja que el cordó policial els anava a impedir el pas al pont. Va ser en aquell moment quan alguns encaputxats, que van prendre la primera línia de la manifestació, van decidir desobeir i empènyer.
Policia i manifestants es van embrancar en un primer xoc. Aquests últims s’han llançat en massa contra el cordó policial i les forces de seguretat han contestat disparant pilotes de goma. Llavors han començat els disturbis. Contenidors bolcats i llançament d’ampolles per part dels manifestants. Gasos lacrimògens i trets per part de la policia.
«Avui el subdelegat del govern i delegat del Govern d’Espanya han de donar explicacions per aquest ús desproporcionat de la violència contra els treballadors», ha assegurat José María González, ‘Kichi’, alcalde de Cadis.
El centre de Cadis continua pres pels antiavalots, mentre els manifestants s’han dispersat pels voltants de l’estadi de futbol. Aquest dimarts no hi ha tanqueta, però la manifestació ha sigut la més violenta de les que s’han registrat l’última setmana.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Cistitis i infeccions a l’estiu: per què el banyador mullat pot ser un risc i com evitar-ho
- Compareixença per la corrupció al PSOE Illa rebutja qualsevol vinculació amb el cas Cerdán i promet una nova llei d'alertadors per a aquest any
- MALALTIES Llum verda a l’ajuda directa per garantir cures professionals 24 hores pacients amb ELA en fase avançada
- Tribunals Un jutge ordena desnonar el pis de la Fundació Montserrat Caballé per impagament del lloguer
- Reconeixement La Unesco selecciona Barcelona com a capital mundial de l’arquitectura per al 2026