25 i 26 de novembre
Desconvocada la vaga als escorxadors espanyols: els treballadors cobraran el 3% més aquest any
Els sindicats retiren la vaga a l’arribar a un principi d’acord amb les patronals i pactar millores laborals en la indústria càrnia

Peces amb control sanitari 8 Especejament de carn de senglar a lescorxador Senglar de Girona, a Fornells de la Selva, dimecres passat. /
La vaga de la indústria càrnia que estava prevista per als dies 25 i 26 de novembre i del 3 al 8 de desembre ha sigut desconvocada. Els sindicats han anunciat un principi d’acord amb les patronals del sector per pactar un nou conveni que inclou increments salarials i millores laborals. Així ho han fet públic CCOO i UGT en sengles comunicats, en els quals expliciten que els sous pujaran el 3% aquest any, el 2,75% el que ve i el 2,5% el 2023, a més de comptar amb clàusules de revisió salarial en funció de l’IPC. Les centrals ja havien organitzat diverses assemblees entre els treballadors del sector per preparar les aturades i mobilitzar-se en un sector on les empreses no han deixat d’operar durant la Covid i moltes d’elles han ampliat els seus marges de beneficis.
Uns 115.000 treballadors a tot Espanya, 34.000 d’ells a Catalunya, estaven cridats a parar a final de mes per pressionar les patronals perquè part dels beneficis acumulats per les empreses durant aquests últims mesos es filtressin als sous. Especialment en l’actual context d’escalada de la inflació, amb un IPC que va ser del 5,4% i que aquest any acumula una inflació del 5%. Patronal i sindicats feia gairebé un any que negociaven el nou conveni estatal de les indústries càrnies però no han arribat a un principi d’acord fins dijous a la matinada, després de 13 hores de mediació.
Notícies relacionadesLes centrals han qualificat l’acord com un «èxit», ja que contempla increments salarials molt per sobre de la mitjana de convenis que s’han anat tancant des de començament d’any. Segons les últimes dades disponibles del Ministeri de Treball, l’evolució mitjana dels sous en convenis pactada és de l’1,4%, menys de la meitat del firmat per a aquest any en la càrnia. La negociació col·lectiva ha estat molt bloquejada l’últim any i mig per una combinació de factors: una alta inflació que els empresaris es resisteixen a compensar amb elevats salaris i una alta incertesa sobre l’evolució econòmica durant l’any vinent i si hi haurà repunts de la Covid.
A més de les millores salarials, el nou conveni també recollirà diverses millores a nivell de condicions de treball. Per exemple, el nou plec de condicions reconeix el 100% de salari des del primer dia de baixa per incapacitat temporal. En tota negociació hi ha concessions i els sindicats han cedit parcialment en qüestió de durada de temps de treball. La jornada anual baixarà 10 hores a partir del 2022 i l’empresa en rebrà la recompensa amb una borsa de 25 hores anuals que seran flexibles. A canvi, les empreses retiren la proposta de convertir en laborables els diumenges i dies festius.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos