Fins a 200.000 euros
El Govern habilitarà 200 milions d’euros per a noves ajudes a empreses i autònoms
Els potencials beneficiaris podran inscriure-s’hi a partir d’aquest dijous i els imports de les transferències van de 3.000 a 200.000 euros

El Govern de la Generalitat obrirà una nova tanda d’ajudes per pal·liar els efectes de l’actual crisi econòmica entre empreses i autònoms. Per fer-ho habilitarà un pressupost d’entre 200 i 250 milions d’euros amb el qual repartir transferències que aniran de 3.000 euros a un màxim de 200.000 euros per beneficiari. Aquest dimecres està previst que el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) formalitzi l’ordre, i a partir de dijous els potencials beneficiaris podran començar a inscriure’s al registre públic per postular-se a rebre aquestes ajudes. Així ho ha transmès el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, a patronals i sindicats en una reunió del Consell del Diàleg Social de Catalunya, tal com ho confirmen fonts coneixedores.
Aquesta serà la tercera tanda d’ajudes que aprova el Govern de la Generalitat per repartir els 993 milions d’euros que li van ser transferits des de l’Estat per contribuir a la solvència empresarial. D’aquest fons fins ara s’han assignat, via dues convocatòries prèvies, un total de 605 milions d’euros a 25.011 beneficiaris, segons dades de la Conselleria d’Empresa. De la suma restant, l’Executiu català en treu ara una nova tanda, amb la forquilla d’entre 200 i 250 milions, reservant-se una quantitat per a un total de 4.500 expedients que estan actualment en llimbs legals per problemes de verificació de dades amb l’Agència Tributària. Fonts de la Conselleria d’Empresa insisteixen que tots els recursos d’aquests fons seran gastats i que estan pendents de tenir el registre de sol·licitants per acabar de polir el nombre final de beneficiaris.
Notícies relacionadesEls beneficiaris d’aquesta nova tanda d’ajudes podran cobrir mitjançant aquestes els deutes i els costos fixos en què hagin incorregut entre març del 2020 i fins al 30 de setembre del 2021. L’import de les ajudes serà d’entre 3.000 i 200.000 euros per beneficiaris, podrà presentar-s’hi qualsevol treballador per compte propi i empresa amb activitat a Catalunya i l’import d’aquestes ajudes finalistes el podrà destinar a pagar proveïdors, creditors financers i no financers i pagar despeses fixes no ateses com nòmines o el lloguer. Aquestes despeses no cobertes hauran d’estar no cobertes a data d’11 de novembre perquè les empreses o autònoms puguin acreditar la necessitat de les ajudes.
A aquesta nova convocatòria podrà apuntar-s’hi qualsevol empresa, independentment del CNAE (Codi Nacional d’Activitats Econòmiques) al qual pertanyi. Si bé en la primera convocatòria hi havia una limitació per prioritzar els sectors més damnificats, ara està obert a tots. També es podrà demanar encara que s’hagi participat en les dues tandes anteriors. Això és així ja que s’han anat flexibilitzant els requisits d’accés i l’Administració evita incórrer en un greuge. El Govern central s’ha vist obligat a modificar aquests requisits, ja que una part important dels fons es va quedar sense repartir per les autonomies. El conseller Torrent va qualificar de «nyap» les bases del reial decret redactat pel Ministeri d’Economia.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Septuagenaris amb els peus a la sorra
- França aplica tocs de queda per reduir la violència juvenil després d’endurir la llei
- Grans fortunes treuen a borsa 2.000 milions en actius immobiliaris
- La policia va atribuir al violador de Gavà unes 20 agressions més
- Obituari Doctor Alaman Millas (1947-2025). Curar el món
- Activat el pla Alfa Activat el nivell màxim d’alerta per risc extrem d’incendis a Catalunya aquest diumenge
- Guerra a Ucraïna Els líders europeus s’ofereixen per facilitar una reunió entre Trump, Putin i Zelenski per negociar la pau a Ucraïna
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Guerra a Ucraïna Zelenski i Trump es reuniran dilluns a Washington després de la cimera d’Alaska amb Putin