Fins al setembre
El BBVA guanya 3.311 milions gràcies a les menors provisions per a pèrdues
El banc anuncia que ha rebut l’autorització del BCE per començar a recomprar fins al 10% de les seves accions per 3.500 milions

onur
El BBVA va guanyar 3.311 milions d’euros entre gener i setembre, davant les pèrdues de 15 milions d’euros que va registrar en el mateix període del 2020 pel deteriorament de 2.084 milions que va haver d’aflorar en el fons de comerç de la seva filial als Estats Units. La millora del resultat s’ha basat principalment en les menors provisions per afrontar pèrdues futures (-46%), després de les dotacions extraordinàries realitzades l’any passat per la pandèmia.
El banc ha anunciat aquest divendres que ha rebut l’autorització del Banc Central Europeu (BCE) per iniciar la seva anunciada recomprar de fins al 10% de la seva capital, per un import màxim de 3.500 milions d’euros durant un màxim de 12 mesos. El grup ha decidit comprar els primers 1.500 a partir del 18 de novembre, que celebrarà el seu dia de l’inversor, i durant uns tres o quatre mesos. Aquest tipus d’operacions s’estan imposant com una manera de remunerar l’accionista, ja que eleva el valor dels seus títols al reduir les accions en circulació.
El banc finançarà aquesta operació gràcies a les plusvàlues obtingudes per la venda de la seva filial nord-americana, que han afavorit que la seva capital s’eleva fins a un notable 14,48%. Fins i tot descomptant l’efecte de la recompra d’accions, seguiria en un alt 13,18%. El grup, així, encara té un marge d’entre 5.000 i 3.500 milions sobre el seu objectiu de capital (de l’11,5% al 12%) per finançar altres operacions, després d’aprofitar l’excés també per finançar el seu recent ero a Espanya de 2.725 sortides.
Divises negatives
Notícies relacionadesEn sentit negatiu, els resultats s’han vist penalitzats per la depreciació de les monedes de diversos països on opera el banc respecte a l’euro. En particular la lira turca (-11,5%), on el banc té la seva tercera filial més important, però també el sol peruà (-7,0%), el pes xilè (-6,2%), el pes colombià (-5,1%) i el pes argentí (-9,7%), només parcialment compensat per la revalorització del pes mexicà (2,8%).
Com a conseqüència d’aquest tipus de canvi advers, els ingressos del grup han caigut un 0,2%. Les despeses, en canvi, van créixer (2,2%), amb la qual cosa el marge net va caure un 2,1%. Si l’efecte de les divises, hagués crescut un 4,9%. Les menors provisions van permetre que el resultat abans d’impactes extraordinaris creixés un 84%, fins als 3.727 milions. El benefici final es va veure llastat pels 696 milions reservats per pagar l’ero a Espanya que va pactar a la primavera, només parcialment compensats pels beneficis que va rebre de la seva filial nord-americana abans de la seva venda (280 milions).
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»