Internacionalització

KH7 entra als EUA de la mà de Wal-Mart

La firma catalana KH Lloreda aprofita l’economia postpandèmica per consolidar la seva internacionalització i l’aposta mediambiental

KH7 entra als EUA de la mà de Wal-Mart
1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

KH Lloreda, firma catalana fabricant del popular KH-7, s’ha aliat amb el gegant de la distribució Wal-Mart per iniciar la venda dels seus productes als EUA. Després d’un període d’auge de les vendes com a conseqüència de l’increment de les vendes de productes de neteja durant la pandèmia, KH afronta un repte majúscul amb l’entrada en un mercat que es pot tornar estratègic per a la firma catalana. Josep Maria Lloreda, president de KH-Lloreda, ha anunciat que s’ha posat en marxa una prova pilot en un miler de botigues de Wal-Mart. L’anunci, fet al 36è Congrés Aecoc, que se celebra aquesta setmana a Barcelona, és la guinda a un parell d’exercicis desbocats, de creixement de vendes i ambició de creixement. En qualsevol cas, aquesta expansió s’apreuarà a la capacitat de producció, calculada actualment a unes 300.000 unitats diàries, tot i que seria possible triplicar aquesta quantitat.

Notícies relacionades

Els productes amb què la companyia desembarcarà als EUA són el clàssic KH7 Quitagrasas, KH7 Sin Manchas i KH7 Baños desinfectante, ja que es tracta de productes molt diferents del que el consumidor americà pot trobar als lineals.

El president, preguntat per l’evolució de les vendes el 2021, ha assegurat que «no s’arribarà a la facturació del 2020, amb 48 milions d’euros i un increment del 29%, però faltarà poc». En uns moments de fortes inversions, al voltant d’un milió d’euros en tecnologia, la firma afronta una gran transformació i projectes en què la sostenibilitat és en el punt de mira. En una reunió feta aquesta setmana amb Mercadona, KH7 ha previst l’eliminació dels palets de plàstic del seu client més gran a Espanya. És una mostra d’aquest esforç per reduir l’impacte mediambiental d’una firma que també pretén endinsar-se en productes de neteja naturals. El reciclatge de materials i envasos està en continu desenvolupament. L’eliminació del plàstic dels palets, substituint-lo per paper, reduirà el pes dels productes, una cosa que s’hauria de traduir en estalvis.

Temes:

Consum Empreses