Fins diumenge
Ofertes de fins al 27% en la compra d’un cotxe nou a l’Automobile Barcelona
El ‘concessionari més gran de Catalunya’ tanca les portes aquest diumenge amb un balanç molt positiu de visitants i operacions contractades.
El saló internacional de l’automòbil de Barcelona tancarà les portes aquest diumenge. Després d’una setmana d’exposició i venda, el que s’ha anomenat ‘el concessionari més gran de Catalunya’ ha servit per demostrar que la presencialitat a les fires és possible i, de passada, per tancar un bon nombre d’operacions comercials. «Hem demostrat que es pot fer un saló, i mentre Ginebra o París retarden els seus fins el 2023, nosaltres hem donat la cara. La gent té ganes d’automòbil i molts han vingut per comprar un cotxe nou. El saló sempre ha sigut una bona oportunitat per aconseguir un vehicle amb un preu molt interessant. Cal aprofitar les ofertes de les marques i les ajudes del Govern per canviar de cotxe. Espanya té un dels parcs automobilístics més vells d’Europa i no es pot anar de sostenible conduint cotxes de més de deu anys. En això crec que hem pogut ajudar des d’Automobile Barcelona», apunta el president del saló, Enrique Lacalle.
En l’última edició del saló, la del centenari, es van arribar a realitzar 90.000 operacions, amb uns descomptes que oscil·laven entre els 1.500 i els 12.000 euros en funció de la marca i el model. Aquest any hi ha hagut menys marques i la situació del mercat és diferent, però els visitants també estan responent a la crida de l’automòbil. Des del saló reconeixen que les principals marques del sector ofereixen descomptes especials per a la compra de vehicles, que poden arribar fins als 6.500 euros en funció de la marca, model i el tipus de finançament. Això pot suposar estalvis de fins al 27% en el preu d’alguns cotxes.
Auge de l’elèctric
Els models elèctrics estan centrant bona part de l’interès dels compradors. Les marques estan recorrent a diferents estratègies per captar clients, i la majoria aposten per cites presencials que després es passen digitalment als concessionaris. Als descomptes oferts per les marques se sumen també les ajudes contemplades al Pla MOVES III impulsat pel Govern. El programa preveu incentius directes de 4.500 € per la compra d’un turisme elèctric i també el 70% del cost d’instal·lació de la infraestructura de recàrrega. A més, si es desballesta un vehicle de més de 7 anys d’antiguitat, s’adjudicaran 2.500 € addicionals, i s’eleva fins a 7.000 euros el total d’ajudes per l’adquisició d’un cotxe elèctric.
Notícies relacionadesEn els dos dies que queden de saló encara es poden aconseguir bones ofertes, tenint en compte que els terminis d’entrega de cotxes nous s’estan allargant per culpa de la crisi de producció de microxips. Els fabricants parlen de ‘condicions especials’ que cal anar a conèixer al saló en la majoria dels casos, però BMW, per exemple, incentiva les vendes de models electrificats amb mil euros de sobretaxació del vehicle utilitzat, i n’afegeix 1.200 a la gamma X3 i X1, i 1.700 euros. La disponibilitat de models és molt alta en marques com Hyundai o Kia, i «si exceptuem alguns models específics podem servir bastant ràpid», afirmen des de les dues companyies (del mateix grup). Hyundai afegeix una promoció especial del saló de 700 euros.
Marques com Mercedes han digitalitzat l’experiència de compra amb codis QR que et remeten a la xarxa de concessionaris. Mentrestant, Seat, que ofereix descomptes en la seva gamma present al saló, manté la campanya de la seva xarxa de concessionaris amb descomptes d’entre 5.000 i 7.000 euros. Hi ha 500 euros de descompte d’entrada, sigui quin sigui el model comprat al saló.
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Cas obert La família de Pol Cugat, el jove assassinat en una plantació de marihuana, demana una altra vegada a Google que l’ajudi a trobar el seu cos
- Sense Flick, però amb Lamine
- Investigació en curs Detinguts dos sospitosos pel robatori al Louvre
- Acte a Castella i Lleó Sánchez titlla d’«indecent» que Mazón segueixi al capdavant de la Generalitat: «¿Algú sap on és Feijóo?»
- Reforma urbanística a sant adrià Alcampo deixa de prorrogar alguns lloguers per obrir pas a Inditex
- Fernando Silva, CEO de Siemens Iberia a Espanya i Portugal: "Volem arribar als 1.000 empleats a Catalunya per a l’any 2030"
- Inversions transatlàntiques Firmes espanyoles tenen contractes de defensa als EUA per 28.397 milions
- El pols dels aranzels La Xina i els Estats Units anuncien un consens comercial
- Reunió a Kuala Lumpur Lula s’ofereix de mediador als presidents dels EUA i Veneçuela
