Revitalització del centre de BCN

El Corte Inglés inclou Samsung i Under Armour a la planta baixa del Portal de l’Àngel

Les dues firmes permetran duplicar el trànsit de compradors a Can Jorba, segons els experts

BARCELONA 01/02/2007 SOCIEDAD APAGON CONTRA EL CAMBIO CLIMATICO EN LA FOTO EL CORTE INGLES DE PORTAL DEL ANGEL ANTES DEL APAGON FOTO DIGITAL DE ELISENDA PONS

BARCELONA 01/02/2007 SOCIEDAD APAGON CONTRA EL CAMBIO CLIMATICO EN LA FOTO EL CORTE INGLES DE PORTAL DEL ANGEL ANTES DEL APAGON FOTO DIGITAL DE ELISENDA PONS / ELISENDA PONS (Bcn)

5
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El Corte Inglés reactiva el centre de Barcelona amb la remodelació de la seva botiga del Portal de l’Àngel. A partir d’aquest divendres, la planta baixa de l’establiment estarà ocupada per Samsung i Under Armour. Samsung obre un espai de més de 400 metres quadrats que se suma al que la firma de roba esportiva ja gestiona des de setembre, de 500 metres quadrats més. L’efecte de la renovació comercial suposarà fins i tot duplicar el trànsit de compradors a l’establiment, segons experts del sector, fins a uns 30.000 diaris. El centre està ubicat en un dels carrers més transitades de Barcelona i va acollir més de 4,5 milions de vianants l’any passat, que passarien a més de vuit milions anuals amb la nova oferta disponible des d’aquest divendres.

Davant les informacions aparegudes en les últimes setmanes sobre la possible venda del centre comercial del Portal de l’Àngel, El Corte Inglés descarta aquesta possibilitat a la pràctica esgrimint les últimes remodelacions de l’establiment com a prova. La idea és que no tanca en absolut la botiga, sinó que obre noves expectatives de creixement de la mà de l’optimització d’espais de venda. La tradicional venda de bolsos, perfums o llibres ha donat pas a productes capaços de fomentar l’entrada a la botiga dels més joves. En algunes tertúlies del sector immobiliari s’ha arribat a apuntar que alguns fons d’inversió estarien disposats a oferir 200 milions d’euros per les característiques de l’edifici, tant per la seva situació com a estructura atractiva. El gegant de la distribució espanyola ha passat un exercici complicat i la injecció de capital per la via de venda d’immobles sí que és una possibilitat real, tot i que en cap cas el traspàs o el tancament d’una botiga emblemàtica com la del Portal de l’Àngel que a ECI consideren rendible i un actiu estratègic per a la cadena en aquesta estratègia de captar clients joves. 

El Corte Inglés encarna un tipus d’oferta comercial beneficiosa per a Barcelona i per als comerços limítrofs, segons solen confirmar els estudis de distribució comercial. És un protagonista reactivador de l’activitat econòmica i la remodelació i millora de l’oferta comercial del Portal de l’Àngel és una bona notícia, després d’un any pandèmic que ha devaluat la imatge del centre de Barcelona entre limitacions d’aforament, mascaretes i falta de turistes. El retorn progressiu del turisme ha millorat una mica la situació, però sense arribar als nivells prepandèmia en els quals el 80% de les vendes de l’establiment de plaça de Catalunya provenia de clients estrangers. Segons fonts d’ECI asseguren que els establiments de Can Dragó i la Meridiana estan complint les previsions i ja estan en entorn de rendibilitat. Per la seva banda, el centre comercial de la Diagonal és un dels establiments de luxe de la cadena, junt amb els de la Castellana, Serrano, Lisboa i Marbella. La reactivació del turisme hauria d’aplanar els comptes en els pròxims mesos de l’àrea ‘retail’.

La venda d’El Corte Inglés de Francesc Macià el 2020 per uns 150 milions d’euros va desencadenar el temor d’una onada de desinversions més important del que es va comunicar oficialment. El nou pla estratègic d’El Corte Inglés ha suposat una clara aposta per la diversificació d’ingressos i l’eliminació de llasts per al balanç. La possibilitat de venda d’edificis i el passi a pupil·latges sempre entra dins del possible en un grup com El Corte Inglés, però només es faria realitat a un preu per sobre de mercat o en condicions clarament avantatjoses. La hipotètica oferta per 200 milions d’euros pel conegut com a Can Jorba estaria dins d’aquestes ofertes a tenir en compte, tot i que no s’ha fet efectiva més enllà de rumors. En qualsevol cas, la fórmula escollida podria ser similar a la utilitzada per Carrefour, que recentment va vendre set establiments per 93 milions d’euros en forma de ‘surt-leaseback’ o lísing invers, que comporta la venda i el compromís d’arrendament a mitjà o llarg termini amb pagament de renda prefixada.

El centre del Portal de l’Àngel es dirigeix especialment al públic jove, per la qual cosa Under Armour, que ocuparà aquesta planta baixa, encaixa perfectament en l’estratègia d’ECI i de la firma d’esport. La botiga a El Corte Inglés serà la ‘flag ship’ de la marca de moda esportiva a Espanya. Asseguren que es tracta de l’espai més gran d’Under Armour en uns grans magatzems d’Europa, l’Àfrica i el Pròxim Orient (Emea).

Can Jorba va obrir l’any 1998 i va ser adquirit el 1995 pel Corte Inglés. En els seus orígens, va obrir al públic el 25 d’octubre de 1926 i allotjava una sucursal de l’empresa familiar manresana Magatzems Jorba. Va ser el primer edifici comercial on es van instal·lar escales mecàniques a Espanya. El 1963, l’edifici va ser comprat per Galerias Preciados, que volia competir amb el centre comercial d’ECI a la plaça de Catalunya. El 1995 va tancar i va ser adquirit per El Corte Inglés, que el va reobrir el maig de 1998.

Notícies relacionades

La presidenta d’El Corte Inglés, Marta Álvarez, va assegurar que el pla estratègic 2021-2026 hauria de permetre afrontar el futur «amb modernitat, obtenir noves fonts d’ingressos, i aconseguir més solidesa empresarial». El conseller delegat, Víctor del Pozo, va explicar en la presentació de resultats semestrals que «el futur d’El Corte Inglés es basa en la construcció d’un ecosistema de negocis avalat en una activitat de ‘retail’ única», que evoluciona cap a un «ecosistema de serveis i negocis». L’objectiu és duplicar el resultat amb un ebitda de 1.700 milions d’euros; reduir un 60% el deute, i multiplicar la venda ‘online’ fins a representar el 30% de la facturació del grup. 

A més dels negocis ja existents (viatges, assegurances i serveis financers, i el ‘retail’), El Corte Inglés s’ha obert a quatre noves línies d’activitat: El Corte Inglés Logistics (operador logístic integral de referència); Sweno, com a operador mòbil; Sweno, com a comercialitzadora d’energia; i Sicor per oferir a tercers serveis relacionats amb la seguretat, serveis auxiliars i alarmes.