Noves plataformes

Ford fabricarà menys a Europa i reestructurarà la companyia

  • La direcció d’Almussafes trasllada als sindicats una realitat «crua» sobre la situació del negoci europeu i obrirà una taula de diàleg amb la part social per abordar futures remodelacions de les quals només el Kuga sembla estar fora de perill

Ford fabricarà menys a Europa i reestructurarà la companyia

Europa Press

2
Es llegeix en minuts

Els núvols continuen instal·lats sobre la factoria de Ford Almussafes. Dilluns, el primer dia d’aturades per l’enèsim expedient de regulació temporal d’ocupació (erto) que pateix la plantilla, la direcció de la multinacional va citar els sindicats a una reunió «urgent» sobre «el futur» de la factoria valenciana. Segons van apuntar fonts de la part social a aquest diari, va ser una trobada «complicada» i «molt poc habitual» en què la direcció va exposar «el cru» i el «complex escenari» que travessa la divisió europea de la marca de l’oval. Com a conseqüència i segons va informar la UGT, sindicat majoritari a Almussafes, «Ford portarà a terme el redisseny del seu negoci a Europa» i «ho farà apostant per fabricar menys models», segons diu el document.

El detall de les xifres exposades per la direcció no va transcendir per motius de confidencialitat, però la inquietud es percebia entre els representants laborals al final d’una reunió que es va allargar més del previst inicialment. «És un còctel explosiu», reconeixia una font present a la reunió per il·lustrar la conjuntura per la qual travessa la companyia a Europa.

El Kuga, la «joia de la corona»

«El sector s’està empetitint pels canvis en la mobilitat, després va arribar la pandèmia i ara la crisi dels semiconductors», enumerava aquesta mateixa font. Per això, Ford sembla decidit a endinsar-se en un procés de reestructuració que va iniciar el 2018 amb el tancament de diverses plantes europees i l’abast del qual encara és una incògnita. El moviment implicarà aquesta reducció de models a produir i també un canvi en el catàleg actual, segons la UGT.

Aquí és on es pot trobar un bri d’esperança per a Almussafes, que és l’única fàbrica europea que produeix el Kuga, el vehicle que millor rendiment li està reportant a Ford al vell continent, una cosa que va confirmar l’empresa, segons va saber aquest diari. «El Kuga dona la rendibilitat esperada, però altres models no tant. És la nostra joia de la corona i això és un avantatge», admetien fonts sindicals, que no feien pronòstics sobre els altres models.

En aquest context, la direcció i el comitè d’empresa van acordar obrir una taula de diàleg per concretar els pròxims passos en un clima d’incertesa. De fet, la UGT va parlar que afronta aquestes negociacions en un «escenari complex» i amb «incògnites sense aclarir». Entre d’altres, si hi haurà prou càrrega de treball per a les quatre plantes europees de vehicles, les quatre de motors i les seves respectives plantilles.

Notícies relacionades

Aquest avís arriba en ple replegament de la firma cap als EUA. De fet, la setmana passada va anunciar una inversió de gairebé 10.000 milions d’euros al seu país d’origen per obrir quatre noves fàbriques, on produirà vehicles zero emissions mentre ve retallant en les seves divisions europees, asiàtiques i llatinoamericanes. Només Colònia ha rebut de moment un reconeixement econòmic per a la seva electrificació a Europa.

A més, a finals d’any venç el conveni col·lectiu vigent a Almussafes, per la qual cosa les negociacions no haurien de tardar a iniciar-se entre les dues parts.

Temes:

València