Entrevista a la presidenta d’AEVEA

Mar García: «El principal repte dels esdeveniments és tornar a generar confiança en les marques»

  • «A partir d’ara la pregunta que s’han de fer les marques és: “¿Què vull transmetre amb el meu esdeveniment?” És a dir, plantejar-se el per a què de l’esdeveniment», comenta la presidenta d’Agències d’Esdeveniments Espanyoles Associades (AEVEA)

Mar García: «El principal repte dels esdeveniments és tornar a generar confiança en les marques»

Activos

3
Es llegeix en minuts
Alicia Navarro
Alicia Navarro

Redactora del suplement 'actius'

ver +

Des que un 13 de febrer del 2020 es va fer efectiva la decisió de cancel·lar el Mobile World Congress de Barcelona, el sector dels esdeveniments ha viscut un autèntic malson, del qual encara lluiten per despertar-se. «Vam ser els primers a parar i serem els últims a tornar», reconeix Mar García, presidenta d’Agències d’Esdeveniments Espanyoles Associades (AEVEA) en una entrevista a ‘Actius’.

Abans de la pandèmia la indústria dels esdeveniments creava a Espanya 83.000 llocs de treballs directes i generava una despesa de prop d’11.000 milions d’euros, segons l’estudi elaborat per Events Industry Council, en col·laboració amb Oxford Economics. Unes xifres que «de la nit al dia vam haver de parar en sec», es lamenta García i després afegeix que «no hi va haver més remei que reconstruir la nostra activitat en un temps rècord». I és que abans de la Covid, el 95% dels esdeveniments se celebraven amb caràcter presencial, una cosa que va canviar dràsticament amb l’arribada del virus. «Hem hagut d’adaptar els formats, perquè el que abans explicaves en una convenció de dos dies, amb les pauses per al cafè i xerrar, ara ho has de transmetre a través d’una pantalla en un màxim de dues hores, ja que les persones perden la capacitat retentiva», explica.

Presencial i ‘online’, destinats a conviure

Presencial i ‘online’, destinats a conviureEn aquest punt, García es mostra convençuda que, en el futur, els dos formats (presencial i ‘online’) estan destinats a conviure, i la decisió de recórrer a un o a l’altre dependrà de la finalitat de l’esdeveniment. «A partir d’ara la pregunta que s’han de fer les marques és: “¿Què vull transmetre amb el meu esdeveniment?” És a dir, plantejar-se el per a què de l’esdeveniment», comenta. Si té una funció divulgativa, és a dir, de formar i mostrar un coneixement, García apunta que la versió digital és la millor opció, perquè «la persona decideix des d’on es vol connectar, s’estalvia temps de desplaçaments i petjada de carboni». Al contrari, si el que la marca vol aconseguir és una vinculació tant amb els seus clients com amb els seus empleats, han de recórrer al format presencial. «En aquests casos l’experiència és més important, i la comunicació en directe és essencial per generar una emoció en la persona que participa», comenta.

Notícies relacionades

No obstant, García reconeix que encara falta per recórrer un llarg camí perquè la indústria dels esdeveniments torni a ser el que va ser abans de la pandèmia. I per aconseguir-ho tenen davant seu un repte fonamental: generar confiança en les marques. Segons explica la presidenta d’AEVEA, moltes firmes, actualment, estan renunciant a la idea d’organitzar esdeveniments per por de patir una crisi de reputació. «Una marca té molta por que es pugui produir una sèrie de contagis en un esdeveniment seu, perquè això l’endemà està a tots els diaris, amb la repercussió que comporta», explica García, alhora que afirma que el seu paper com a sector és fer veure a les marques que són capaces d’organitzar esdeveniments totalment segurs. I també que «el virus ha arribat per quedar-se, cal conviure-hi, i assumir certs riscos ha de formar part de la realitat», expressa.

Un sector molt atomitzat

Un sector molt atomitzatLa president d’AEVEA admet que un dels factors que llasta el sector és la seva gran atomització. Darrere d’aquesta indústria hi sol haver pimes o micropymes especialitzades en cada un dels apartats necessaris per portar a terme un esdeveniment. No obstant, García remarca la importància de la gran cadena de valor que generen i que va des d’assistents de vol, fusters i càtering, fins a personal d’hotel. «Nosaltres som moltes petites empreses que sumem molts més treballadors que qualsevol companyia gran, però tenim menys força. Per això intentem visibilitzar tots els components d’aquesta cadena de valor», explica.

Temes:

Empreses