Tràmits
Els notaris obren la seva seu electrònica a ciutadans i empreses
Poden elegir el notari que estimin per fer diverses gestions i serveis
Els gairebé 3.000 notaris han fet el salt a internet gràcies al Portal Notarial del Ciutadà, la seu electrònica del col·lectiu, que s’obre a particulars i empreses, segons ha anunciat en un comunicat el Consell General del Notariat. En aquest portal ciutadans i empreses poden elegir el notari que vulguin per fer diverses gestions i serveis, amb la mateixa seguretat i garanties que a les notaries, però amb l’agilitat pròpia de les operacions digitals.
Per al notariat, la posada en marxa d’aquest portal suposa obrir la seva seu electrònica a ciutadans i empreses, i ampliar a tota la societat la connexió que ja hi ha entre les més de 2.800 notaries i nombrosos organismes públics.
En aquest portal es pot saber quins notaris tenen els originals de les escriptures de qualsevol propietat i demanar-los que en «pugin» les còpies electròniques, de manera que el ciutadà o empresa les pugui tenir a mà en un espai privat i segur.
També es pot elegir el notari que es desitgi per formalitzar un préstec hipotecari o iniciar la preparació d’un testament, o demanar-li que realitzi en nom nostre els tràmits necessaris per constituir una empresa. Així mateix, és possible mantenir una videoconferència amb un notari sempre que aquest ho consideri convenient.
«Aquests serveis ‘online’ són només el principi de tots els que podrem anar afegint al portal, a expenses que s’abordin les reformes legislatives necessàries per a això. El portal és una aposta decidida dels notaris per oferir noves facilitats i prestacions digitals a ciutadans i empreses, amb la seguretat i garanties pròpies de la nostra funció», va explicar el president del Consell General del Notariat, José Ángel Martínez Sanchiz.
Per la seva banda, el delegat de noves tecnologies del notariat, Luis Fernández-Bravo, ha remarcat que el portal suposa obrir a particulars i empreses el potencial tecnològic del qual disposen els notaris des de fa 20 anys, que és la seu electrònica notarial, des de la qual es realitzen anualment milions de tràmits amb les administracions públiques. De fet, la seu electrònica notarial va permetre, només el 2020, l’enviament de vuit milions de còpies electròniques de documents notarials a les administracions, prop de 2,5 milions als registres i al cadastre, i centenars de milers de liquidacions telemàtiques, certificacions o remissions de dades, que van suposar un volum de firmes notarials superior als 20 milions.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
