Ferrocarril

L’AVE Madrid-Barcelona va superar a l’agost els viatgers previs a la pandèmia

El 63% dels viatgers van utilitzar els serveis de Renfe, mentre que el 37% restant van utilitzar Ouigo, segons Adif

Tren AVE ’low cost’ de Renfe AVLO

Tren AVE ’low cost’ de Renfe AVLO / RENFE (Europa Press)

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona va superar el mes d’agost passat el nombre de passatgers previs a la pandèmia. En concret, el nombre de viatgers entre les dues capitals es va situar, l’agost d’aquest any, en 308.991, davant els 265.217 usuaris que van pujar al tren d’alta velocitat en aquesta relació a l’agost del 2019, segons ha informat l’operador d’infraestructures ferroviàries, Adif.

«Aquesta fita no només evidencia la progressiva recuperació de la mobilitat en general i de l’ús del ferrocarril en particular davant altres modes de transport, sinó també l’efecte de la liberalització del trànsit ferroviari de viatgers», precisa Adif en un comunicat. El desembre del 2020 va tenir lloc la liberalització ferroviària, tot i que per la crisi del coronavirus no va ser efectiva fins al mes de maig quan l’empresa pública francesa Ouigo va engegar els seus primers trens a Espanya. A més, al mes de juny es van iniciar els serveis de baix cost de Renfe a través de la marca AVLO. Segons Adif, el 63% dels viatgers que es van desplaçar a l’agost entre Madrid i Barcelona, i viceversa, van utilitzar els serveis de Renfe, mentre que el 37% restant van optar per Ouigo.

Notícies relacionades

La ministra de Transport, Raquel Sánchez, celebrava aquest dijous aquesta fita a través d’un tuit en què apuntava que la recuperació del trànsit previ a la pandèmia demostra «l’impuls de la recuperació, l’empenta del ferrocarril i l’èxit que ha suposat la liberalització del sector». Segons Adif, el creixement del trànsit de viatgers entre Madrid-Barcelona ha sigut «constant en els últims mesos», tant pel que fa als trens de Renfe com als de Ouigo. «La pròxima incorporació d’una tercera empresa ferroviària, Ilsa, així com l’inici de les operacions de Ouigo als corredors Madrid-Llevant i Madrid-Andalusia, permetran aprofundir en aquesta tendència», ha indicat Adif.

En aquest sentit, Adif ha remarcat l’evolució del corredor Madrid-Alacant i Múrcia, en què l’índex de recuperació del trànsit es va situar a l’agost al 96%, amb una evolució ascendent en els últims mesos. El segueix el corredor entre Madrid i la frontera amb França, amb el 91%. A més, els índexs de circulació de trànsit de trens als serveis de Rodalies se situen ja al 97% respecte als registres previs a la Covid-19, seguits pels de mercaderies, amb el 95%, els de mitjana distància, amb el 88%, i els de llarga distància (alta velocitat i convencional), amb el 72%.