Ferrocarril
L’AVE Madrid-Barcelona va superar a l’agost els viatgers previs a la pandèmia
El 63% dels viatgers van utilitzar els serveis de Renfe, mentre que el 37% restant van utilitzar Ouigo, segons Adif

Tren AVE ’low cost’ de Renfe AVLO /
La línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona va superar el mes d’agost passat el nombre de passatgers previs a la pandèmia. En concret, el nombre de viatgers entre les dues capitals es va situar, l’agost d’aquest any, en 308.991, davant els 265.217 usuaris que van pujar al tren d’alta velocitat en aquesta relació a l’agost del 2019, segons ha informat l’operador d’infraestructures ferroviàries, Adif.
«Aquesta fita no només evidencia la progressiva recuperació de la mobilitat en general i de l’ús del ferrocarril en particular davant altres modes de transport, sinó també l’efecte de la liberalització del trànsit ferroviari de viatgers», precisa Adif en un comunicat. El desembre del 2020 va tenir lloc la liberalització ferroviària, tot i que per la crisi del coronavirus no va ser efectiva fins al mes de maig quan l’empresa pública francesa Ouigo va engegar els seus primers trens a Espanya. A més, al mes de juny es van iniciar els serveis de baix cost de Renfe a través de la marca AVLO. Segons Adif, el 63% dels viatgers que es van desplaçar a l’agost entre Madrid i Barcelona, i viceversa, van utilitzar els serveis de Renfe, mentre que el 37% restant van optar per Ouigo.
Notícies relacionadesEl pasado mes de agosto la línea de Alta Velocidad entre Barcelona y Madrid superó el número de usuarios previo a la pandemia.
— Raquel Sánchez (@raquelsjimenez) 17 de septiembre de 2021
Demuestra el impulso de la recuperación, el empuje del ferrocarril y el éxito que ha supuesto la liberalización del sector. pic.twitter.com/gjhlW2oLNB
La ministra de Transport, Raquel Sánchez, celebrava aquest dijous aquesta fita a través d’un tuit en què apuntava que la recuperació del trànsit previ a la pandèmia demostra «l’impuls de la recuperació, l’empenta del ferrocarril i l’èxit que ha suposat la liberalització del sector». Segons Adif, el creixement del trànsit de viatgers entre Madrid-Barcelona ha sigut «constant en els últims mesos», tant pel que fa als trens de Renfe com als de Ouigo. «La pròxima incorporació d’una tercera empresa ferroviària, Ilsa, així com l’inici de les operacions de Ouigo als corredors Madrid-Llevant i Madrid-Andalusia, permetran aprofundir en aquesta tendència», ha indicat Adif.
En aquest sentit, Adif ha remarcat l’evolució del corredor Madrid-Alacant i Múrcia, en què l’índex de recuperació del trànsit es va situar a l’agost al 96%, amb una evolució ascendent en els últims mesos. El segueix el corredor entre Madrid i la frontera amb França, amb el 91%. A més, els índexs de circulació de trànsit de trens als serveis de Rodalies se situen ja al 97% respecte als registres previs a la Covid-19, seguits pels de mercaderies, amb el 95%, els de mitjana distància, amb el 88%, i els de llarga distància (alta velocitat i convencional), amb el 72%.
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso