AUTOMOCIÓ

Cupra anuncia la intenció de ser una marca 100% elèctrica el 2030

  • Wayne Griffiths, CEO de Cupra, anuncia que el 2030 la marca només vendrà cotxes 100% elèctrics, posant data de caducitat a models com el León, el Formentor i l’Ateca si no s’electrifiquen completament.

  • La gamma de la marca aleshores comptarà amb vehicles ja confirmats com el compacte Born, ja a la venda, el SUV Tavascan, que arribarà el 2024, i un compacte elèctric basat en el UrbanRebel Concept, previst per al 2025.

Cupra anuncia la intenció de ser una marca 100% elèctrica el 2030

Cupra

3
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

«Tenim l’ambició de convertir-nos en una marca completament elèctrica el 2030». Així de contundent es va mostrar Wayne Griffiths, conseller delegat de Cupra, durant la inauguració del Cupra Garage de Munic i la presentació del prototip d’urbà elèctric UrbanRebel Concept, que avança el que serà un futur cotxe elèctric esportiu de la marca produït a Martorell i que arribarà el 2025.

Aquesta afirmació, a més de tota una declaració d’intencions i la ratificació de la promesa que l’electrificació és un dels pilars de la marca, comportarà una remodelació completa de la seva gamma i, de retruc, confirma la data en què es deixarà de vendre un dels cotxes més icònics de la companyia, el León Cupra, anomenat ara Cupra León, de combustió, i el seu motor de 300 CV. Si en el futur arribarà un León elèctric és incert, però ja s’ha posat data de caducitat al motor TSI de 300 o 310 CV que munten tant el popular compacte, com l’Ateca i el Formentor, i, de passada, també a les versions eHybrid híbrides endollables.

Una gamma remodelada

Aquell any, la gamma Cupra la conformaran noms com ara el Born, un compacte elèctric que ja es pot configurar a l’espera que les primeres unitats s’entreguin al novembre, i Tavascan, un tot camí gran elèctric que arribarà el 2024 i no es produirà a Espanya. També es llançarà un cotxe urbà de tot just quatre metres basat en l’esmentat UrbanRebel Concept, que s’ha de produir a Martorell i arribar al mercat el 2025. Aquest no hauria de ser l’urbà assequible que Wayne Griffiths ha promès durant els últims mesos, paper que quedaria reservat per a una versió de Seat, així com per als derivats de Volkswagen i Skoda, que també es produiran a Espanya, el primer a Navarra en substitució del Polo i el segon també a Martorell. Tots els urbans es produiran sobre una modificació de la plataforma MEB per a vehicles petits elèctrics desenvolupada per Seat.

El Cupra Born serà l’encarregat de mostrar el que la marca pot oferir en matèria d’electrificació. Amb les seves primeres unitats ja acoblades a Zwickau, Alemanya, en paraules de Griffiths aquest cotxe «serà l’impuls de la transformació de la companyia i l’inici de l’ofensiva elèctrica de Cupra». El directiu preveu que amb el Born, i gràcies a l’impuls del Formentor, aconseguiran que Cupra aglutini el «20% de les vendes totals de Seat». Griffiths va celebrar que el creixement de Cupra està sent excepcional, amb més de 100.000 unitats venudes des del seu naixement el 2018 i amb una facturació que superarà els 1.000 milions d’euros el 2021.

Cupra serà elèctrica; i Seat, híbrida i de combustió

Notícies relacionades

Griffiths no va perdre l’oportunitat de concretar com s’enfocaran les dues marques a partir de l’arribada del Born, un vehicle que «donarà el tret de sortida a una nova estratègia de distribució per a una relació diferent amb el client». «Cupra serà la marca enfocada inicialment a l’electrificació, mentre que Seat s’enfocarà en la hibridació i motors de combustió interna d’alta eficiència», va dir el líder de les dues companyies a la ciutat alemanya.

Aquest canvi diferenciarà encara més la gamma de les dues marques, tot i que continuaran remant juntes per completar el pla Future: Fast Forward a Espanya. Amb aquest projecte, en el qual compten amb la col·laboració de companyies com ara Antolín, CaixaBank, Iberdrola i Gestamp, entre moltes d’altres, pretenen convertir-se en el motor de la transformació de la indústria espanyola per mantenir-se com el segon productor de cotxes més important en una Europa electrificada.