Dades de VDOS
Immobiliari, el sector més rendible en fons d’inversió al juliol
El patrimoni gestionat pels fons d’inversió va créixer en 3.616 milions d’euros al juliol, fins als 314.299 milions
La inversió també s’està beneficiant de la recuperació del maó i la categoria sectorial d’immobiliari indirecte va ser la més rendible el mes de juliol, amb un rendiment del 4,13%, segons l’informe estadístic mensual elaborat per VDOS.
La pandèmia està fent pujar els preus de la vivenda a tot el món i, en paral·lel, els inversors treuen partit d’aquest tipus de fons, que inverteixen en accions d’empreses que operen al sector immobiliari, ja siguin companyies cotitzades ‘a l’ús’ o les anomenades socimis (societats cotitzades d’inversió immobiliària).
A la categoria d’immobiliari la van seguir la d’ecologia i renda variable internacional europa Small/Mid Cap, amb uns guanys del 3,65% i 3,36% al mes, respectivament. Completen el ‘top cinc’ els fons d’inversió englobats en la categoria de matèries primeres, amb una revalorització del 3,14%, i de deute públic europeu (3,07%).
Del costat contrari, la categoria que va registrar els reemborsos més grans va ser la de renda variable internacional xina, amb un retrocés del 9,46%, seguida de la renda variable internacional emergent, que va descendir el 4,79%.
Per tipus VDOS, la primera posició per guanys l’ostenten els fons sectorials amb una alça del 0,88%, seguits dels de rendibilitat absoluta i renda fixa (0,45% i 0,42%, respectivament). Amb revaloritzacions d’entorn del 0,2% es van situar els garantits, mentre que els mixtos van anotar uns guanys més modestos, del 0,03%.
I també en termes de rendiment, al juliol les gestores independents van ser al capdavant. Van liderar el rànquing les firmes Buy & Hold Capital, amb una rendibilitat mitjana de l’1,41% al mes, Anattea Gestión (l’1,26%) i Grantia Capital (l’1,19%).
Al seu torn, dins de les principals gestores, la que va registrar un millor comportament va ser Gestifonsa, la gestora d’institucions d’inversió col·lectiva de Grupo Caminos, amb una revalorització mitjana al mes del 0,62%. La va seguir BBVA Asset Management, amb el 0,57%, i Bankinter Gestión de Activos, que va guanyar el 0,51%.
Caixabank, líder en quota de mercat
En conjunt, les captacions netes de 2.849 milions d’euros, sumades al rendiment positiu de les carteres, per valor de 767 milions d’euros, ha possibilitat que els fons d’inversió nacionals augmentin el seu patrimoni en 3.616 milions el setè mes de l’any. D’aquesta manera, el patrimoni total gestionat al tancament del juliol ascendeix a 314.299 milions d’euros.
Aquestes captacions netes s’han concentrat principalment als bancs, on han entrat 2.176 milions. Les entitats mantenen així la seva posició dominant, amb 235.169 milions gestionats i una quota de mercat del 74,82%. Al seu torn, els grups internacionals van captar 269 milions.
Per grup financer, Caixabank es manté a la primera posició del podi per patrimoni gestionat, amb 78.838 milions i una quota de mercat del 25,08%. L’entitat catalana és, a més, la que més diners va captar al juliol, amb un volum d’entrades netes de 786 milions d’euros, d’acord amb les dades de VDOS.
Banco Santander, amb una quota de mercat del 15,78% i 49.598 milions gestionats, va captar al juliol 215,4 milions d’euros. Al seu torn, BBVA va registrar aportacions patrimonials netes per valor de 370 milions d’euros, i acapara una quota patrimonial del 13,54%.
Al costat contrari s’ubiquen Credit Suisse, amb reemborsos nets de 28,9 milions el mes, GVC Gaesco i Santa Comba Gestión, amb sortides d’11 i 6,7 milions, respectivament.
Per tipus d’actius d’inversió, els fons mixtos es van anotar el flux positiu més elevat d’entrades netes, amb 1.714,4 milions d’euros, seguits pels de renda fixa i els monetaris, amb 745 i 713 milions captats, respectivament.
- Gènere i trastorn El 40% de les dones amb problemes de salut mental han patit violència física o psicològica, segons un estudio
- ENTREVISTA Joan Estévez, mercenari espanyol a Ucraïna: «Cobrava 3.500 euros; vaig matar almenys vuit russos»
- Una investigació Com va descobrir l’autoritat suïssa la fortuna de Bárcenas, de 48,2 milions d’euros el 2010
- El drama de la migració El Govern ressitua gairebé un miler de menors en diverses comunitats
- Les morts de migrants a les costes espanyoles baixen de 10.000 a 3.000
