Resultats primer semestre
El grup IAG redueix les pèrdues a la meitat i operarà només el 45% de la seva capacitat aquest estiu
El hòlding d’aerolínies que integra Iberia i British Airways va perdre 2.048 milions d’euros fins al juny

Madrid 10 08 2020 Aeropuerto Adolfo Suarez Barajas Avion Iberia FOTO JOSEP GARCIA
El grup IAG ha aconseguit reduir les pèrdues a la meitat en el primer semestre de l’any al registrar uns números vermells de 2.048 milions d’euros, davant els 3.813 milions de fa un any, que va estar caracteritzat pel confinament i la pràctica totalitat dels vols a terra. Aquest any, la companyia ha pogut millorar aquestes xifres, tot i que la recuperació és encara molt lenta per les restriccions dels diferents governs i les mesures de quarantena.
La capacitat de transport de passatgers en el segon trimestre va ser un 21,9% de la capacitat del 2019, i aquest estiu ascendirà només fins al 45%. Tot i que el grup reconeix que aquests plans «segueixen sent incerts i estant subjectes a revisió» davant les diferents restriccions. El president del grup, Luis Gallego, considera que existeix una «demanda latent» que explotarà quan s’aixequin les restriccions i farà que augmenti la capacitat de forma immediata.
En aquest sentit, Gallego ha indicat que Iberia i Vueling han sigut les companyies que més bons rendiments han presentat dins del grup en el segon trimestre de l’any, fruit de les menors restriccions de viatge a alguns països de l’Amèrica Llatina i la recuperació del mercat domèstic espanyol. «Sabem que aquesta recuperació no serà homogènia, però estem preparats per aprofitar un increment en la demanda de viatges a mesura que augmentin els nivells de vacunació», ha exposat Gallego.
El directiu espanyol ha qualificat, així, d’«una bona notícia» el recent anunci del Govern britànic d’eximir de quarantena els passatgers amb pauta de vacunació completa que arribin a Anglaterra procedents de les anomenades destinacions en ambre de la Unió Europea i dels Estats Units. «Considerem que això és un primer pas important per reobrir per complet el corredor aeri transatlàntic», ha indicat.
IAG va tenir uns ingressos en aquest període de 2.212 milions, cosa que suposa una caiguda del 58% respecte al mateix període del 2020, quan ja s’havia desplomat la facturació al caure en picat el trànsit de passatgers per culpa de la pandèmia.
La companyia compta amb una sòlida posició de liquiditat, reforçada fins als 10.200 milions d’euros a finals del segon trimestre, gràcies a la formalització d’iniciatives de finançament des del començament de l’any, juntament amb les mesures de reducció de les despeses i l’ajornament de les aportacions a plans de pensions al Regne Unit.
- APOTEÒSIC DEBUT DEL CAMPIÓ «‘Jaja nooo! Ka pasaooo? #vargameseñor!’», va escriure Àlex Márquez al veure com corria Marc
- Seguretat Social Calcula com et queda la pensió el 2024: això és el que cobraràs | CALCULADORA
- Pòdcast Exclusiva de les Mamarazzis: Sebastián Yatra va tenir la iniciativa en la seva ruptura amb Aitana
- Tres vianants Atropellament múltiple a la plaça Espanya de Barcelona
- Protecció davant l’atur Treball planteja abaixar de 52 a 45 anys l’edat per poder cobrar el subsidi d’atur
- Goya 2024 ‘20.000 especies de abejas’ i ‘La sociedad de la nieve’ lideren les nominacions dels Goya
- Llimona & vinagre Goran Simić: vagar en la foscor
- Drets humans El Tribunal Suprem prohibeix el moviment LGBT a Rússia per «fomentar l’odi social»
- Sanitat Àsia apuja la guàrdia davant l’onada de malalties respiratòries que té la Xina
- Tribunals La víctima de Dani Alves rebutja un acord: «Les seqüeles són irreparables»