Després del megacontracte amb Renfe

Alstom preveu duplicar la plantilla del seu centre de Santa Perpètua (Barcelona)

La corporació francesa anuncia la contractació de 500 persones qualificades i 1.000 indirectes per a la construcció de 152 trens Rodalies

1
Es llegeix en minuts

Alstom s’ha compromès aquest dilluns a «duplicar» la plantilla del seu centre ubicat a Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona), la factoria més gran de la corporació francesa a Espanya i Portugal amb 360.000 metres quadrats i un miler d’empleats. En concret, Alstom preveu generar «més» de 500 «llocs de treball qualificats» i 1.000 d’indirectes.

Així ho ha revelat l’empresa després de la firma del seu president, Leopoldo Maestu, i del president de Renfe, Isaías Táboas, del megacontracte anunciat el març de 152 trens per valor de 1.447 milions d’euros. La companyia francesa preveu, a més, «noves inversions en instal·lacions industrials, nous tallers de soldadura, cabines de pintura, naus i vies de proves dinàmiques, així com el desenvolupament d’un nou centre d’excel·lència a nivell mundial dedicat a la impressió additiva», segons ha revelat Renfe en un comunicat.

Els combois, que tindran 100 metres de longitud i capacitat per a més de 900 passatgers, estan dissenyats seguint un sistema de configuració mixta, amb cotxes d’un i dos pisos. Aquests nous trens tenen més capacitat, així que la companyia serà capaç de transportar «almenys un 20% més de passatgers per hora» a les xarxes de rodalies més congestionades.

Notícies relacionades

A més, el megacontracte inclou també el manteniment de 56 d’aquests trens durant 15 anys i el subministrament de les peces de parc, magatzem inicial de recanvis i els seus utillatges.

Aquesta adquisició forma part del pla de renovació de flota posat en marxa per Renfe el 2019 i que suposarà la renovació del 50% dels trens de Rodalies i Mitja Distància. L’objectiu de Renfe és reduir l’edat mitjana del parc ferroviari, especialment de Rodalies i Regionals, que compten amb trens que, en alguns casos, superen els 30 anys d’antiguitat malgrat acumular el 80% del servei públic de Renfe. 

Temes:

Alstom Renfe