actuació polèmica

Un fons de rescat paralitzat per Plus Ultra

L’instrument per rescatar empreses estratègiques s’ha vist llastat pel recolzament a l’aerolínia

Un avión de Plus Ultra

Un avión de Plus Ultra

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en A més de El Periódico, vaig treballar de 1989 a 1990 a La Economía 16, com a responsable d'Economia en el Diari de Barcelona, de 1989 a 1990; a la secció de Economía de TVE Catalunya de 1987 a 1989, a Antena 3 de Radio, de 1985 a 1987 i al Diari Menorca, de 1983 a 1985 i Radio 80-Menorca. A més de la llicenciatura en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (1992-1986), ting un posgrau en direcció general (PDG) 2011-2012y un curs de Màrketing Digital y Xarxes Socials per la EAE Business School

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Fa mesos que el fons creat per al rescat d’empreses estratègiques està gairebé paralitzat. Dotat amb 10.000 milions, tot just n’ha concedit uns 1.000, davant unes peticions que, com a mínim, arriben als 4.000 milions, especialment del sector hoteler, un dels més afectats per la pandèmia. Però no són els únics, la siderúrgia Celsa, de la família Rubiralta, fa mesos que està pendent d’un baló d’oxigen que podria arribar als 700 milions i que no acaba d’arribar.

El cert és que des que va esclatar la polèmica per la concessió de 53 milions a l’aerolínia Plus Ultra, el rescat de la qual ara ha paralitzat un jutge, sembla que tot està aturat. De fet, després de diversos mesos, l’única ajuda aprovada aquesta setmana ha sigut a Técnicas Reunidas, per import de 112,8 milions d’euros.

L’encarregada de gestionar aquest fons és la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI). Després del recolzament concedit a Plus Ultra, l’aerolínia que l’oposició vincula a la Veneçuela chavista, cosa que la companyia nega, el ritme de les ajudes ha caigut en picat.

Notícies relacionades

El mecanisme de rescat, creat fa un any per salvar companyies considerades estratègiques dels estralls causats per la pandèmia, ha beneficiat fins ara Air Europa (475 milions), operació que va facilitar la compra per part d’Iberia. A aquesta la van seguir Ávoris (per accelerar la fusió de les divisions de viatges de Barceló i Globalia, amb 320 milions), Duro Felguera (120 milions) i, Plus Ultra Líneas Aéreas, a les quals s’hi ha sumat ara Técnicas Reunidas.

La llista d’espera de companyies és llarga i dispar. Plus Ultra, amb unes vendes que no arriben als 100 milions, ja la va rebre, mentre que Celsa Group, la siderúrgica més gran d’Espanya, amb una facturació de més de 4.000 milions, i pendent de fins a 700 milions d’ajuda, segueix a la sala d’espera. El jutge ha ordenat ara suspendre l’entrega dels 34 milions d’euros que formen part del rescat de l’aerolínia, que ha de justificar que els necessita per pagar als proveïdors. Aquesta quantitat s’havia de desemborsar el 28 de juliol.

Temes:

Empreses