Empresa emergent

Prenomics analitza la dada de la pime per millorar-ne el negoci

  • Actualment és més fàcil treure millors conclusions a partir de les dades i també té un cost molt menor que a principis del 2020

Prenomics analitza la dada de la pime per millorar-ne el negoci

Activos

3
Es llegeix en minuts
Marta Gracia
Marta Gracia

Redactora del suplement 'actius'

ver +

Les dades dels clients, de les empreses, de les organitzacions... s’han convertit en un bé molt preuat. Però la intenció és anar més enllà de fred número, és a dir, saber què fer amb aquestes dades i com avançar-se al futur. Aquest és l’objectiu de Prenomics, una empresa d’anàlisi de dades que, en paraules del seu CEO i confundador, Roger Agustín, ajuda les organitzacions a poder utilitzar-los per prendre millors decisions, millorar productes o serveis.

Per aconseguir-ho combinen les tres grans branques de coneixement. Agustín explica que la primera és la de consultoria d’estratègia analítica, «la part d’entendre el negoci i com afrontar les oportunitats analítiques». La segona branca és la d’‘enterprise’ d’anàlisi de dades, és a dir, ajudar les organitzacions a muntar algoritmes per a la intel·ligència artificial, el ‘big data’, el ‘machine learning’... «Aquestes solucions es desenvolupen quan tenim identificades les oportunitats de negoci».

Finalment, la tercera branca en què actuen és amb una tecnologia pròpia de dades que permet posar aquestes solucions analítiques a l’ús del dia a dia de l’organització. «Amb aquesta visió que combina l’entesa del negoci, de la dada i de la part de tecnologia construïm solucions que van de principi a final», afirma el CEO. I resumeix la tasca de Prenomics com «facilitar la democratització de l’ús de les dades».

L’empresa va néixer perquè Roger Agustín treballava prèviament en consultoria estratègica i es va adonar que els projectes que es plantegen «acaben sent rendibles només per a grans organitzacions». D’aquesta manera, explica que Prenomics ha aconseguit tenir un model de consultoria basada en ‘software’ que facilita l’ajuda a moltes organitzacions i a un preu que es poden permetre».

Convèncer de la importància de la dada

 Roger Agustín explica que en petites empreses és difícil convèncer de la importància que té la dada. «Quan hi ha una creença per part de la direcció és més fàcil entrar», afirma el CEO. No obstant, comenta que és bo començar amb un projecte petit i que comencin a guanyar confiança i vegin resultats. «És complicat demostrar amb paraules què són les dades i quina és la seva importància. És un salt de fe», diu.

Prenomics vol ser honest amb els clients i no vendre coses que no poden fer i moltes vegades «quan expliquem el que volem fer és difícil que ens entenguin, així que els ensenyem projectes similars de coses que hem aconseguit, el resultat final». És en aquell moment quan aconsegueixen que vegin la potència que han tingut les solucions en altres àmbits i es llancen a fer altres projectes. La taxa de repetició és molt elevada. Aproximadament entre el 90-95% de clients amb qui han treballat repeteixen l’any següent.

Amb tot això, Agustín explica que la dada aporta millorar l’eficiència de l’equip, ja que utilitzen eines que es poden automatitzar, cosa que aconsegueix que les persones dediquin menys temps a muntar la dada i s’enfoquin més a analitzar i treure conclusions. Un altre punt del saber utilitzar aquestes dades és que s’avança al futur i es pot trobar una solució en el present. «Es pot fer una projecció de quant vendré l’any que ve, o si tinc una companyia d’assegurances es pot fer una projecció de quin serà la sinistralitat que tindré, quins són els clients que tenen més risc. Això són preguntes que quan una persona s’enfronta a la dada pura...», afirma el fundador.

Sobreviure a una pandèmia

Roger Agustín explica que l’elevada taxa de repetició dels seus clients ha fet que hagin pogut sobreviure a la crisi de la pandèmia. «Se sobreviu aguantant i intentat assegurar la facturació dels clients de cartera», diu, i afegeix que ha sigut un any de mantenir, de créixer menys del que li hagués agradat i de més esforç per part dels socis. Però s’alegra que tot s’estigui reactivant i afronten el futur amb optimisme.

Notícies relacionades

I un punt que tenen per a aquest optimisme és que aquest mes han guanyat primer premi en el certamen Industry Start-up Forum 2021 i han sigut finalistes en els Factories of The Future Awards, uns guardons destinats a reconèixer la innovació industrial, en què van participar més de 170 candidatures.

El CEO ressalta més la importància d’haver-se ajuntat en un congrés de forma presencial gent de la indústria i que arran d’aquest esdeveniment tinguin més contactes, perquè la difusió és important. «Jo crec molt en el treball més que en els premis i en els resultats positius i en els èxits que collim amb els clients això acaba sent el reconeixement més important a què podem aspirar», afirma el cofundador de Prenomics.