Automoció

Seat tanca la planta de Martorell tres dies per la falta de microxips

  • L’automobilística espanyola ja havia anunciat l’aturada a la línia 3 de l’Audi A1 pel mateix motiu, una mesura que es prolongarà fins al dia 2 de juliol.

  • El tancament inicialment no afectarà als plans d’entrega de models la demanda dels quals es troba a nivells previs a la pandèmia, tot i que no es descarten més aturades.

Seat tanca la planta de Martorell tres dies per la falta de microxips
1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La fàbrica de Seat a Martorell torna a patir la crisi mundial provocada per la falta de microxips. Avui la companyia ha comunicat que haurà de tancar durant tres jornades de producció (els dies 25, 28 i 29 de juny) en totes les línies de muntatge. Les restriccions en el subministrament de semiconductors per a l’automòbil està portant tots els fabricants a reajustar les seves produccions just en el moment en què sembla que s’està començant a reestablir la demanda de vehicles.

Seat ja va haver de parar anteriorment per aquest motiu fa uns mesos i fins i tot va arribar a aplicar un erto, i la setmana passada va anunciar que la Línia 3 (la que afecta l’Audi A1) havia d’aturar la seva fabricació per aquest motiu. L’aturada de la línia es prolongarà fins el divendres 2 de juliol.

La companyia va comunicar als representants dels treballadors la mesura i, en una nota, els va traslladar que «atesa aquesta situació, s’han acordat mesures de flexibilitat interna amb els representants sindicals. La companyia, que està fent tot el possible per reestablir la producció habitual al més aviat possible, confirma que no es poden descartar ajustos addicionals».

Notícies relacionades

Aquests ajustos en teoria no haurien d’afectar les entregues previstes, que van a bon ritme. «La demanda actual dels models Seat i Cupra es troba en els nivells previs a la pandèmia, i Cupra ja ha entregat més cotxes en els primers cinc mesos del 2021 que en el conjunt del 2020. La companyia farà tot el possible per fabricar i entregar aquesta alta demanda de vehicles als nostres concessionaris i als nostres clients en el menor temps possible», diuen des de Seat.

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, va confirmar en una entrevista a EL PERIÓDICO que el nivell de producció de la fàbrica és el més òptim, i que fins i tot es va acordar amb els representants sindicals treballar a l’agost, una cosa que no s’havia produït històricament més que en comptades ocasions.

Temes:

Seat