Disputa empresarial
Adolfo Domínguez ‘es menja’ Burger King
La nova campanya publicitària de Burger King bé podria ser l’espot d’una firma de cosmètica conscienciada amb la realitat del carrer per la seva apologia de la «bellesa real», tot i que, és clar, en els aliments per continuar marcant distàncies amb la idea de menjar porqueria contra la qual lluita des de fa temps. «Ser real es posa molt bé: sense colorants, conservants ni aromes artificials», assegura la cadena d’hamburgueseries, a tots els seus productes. El lema i el missatge es repeteixen en totes les variants de l’anunci, dissenyat per l’agència La Despensa.
Una, on es veu clarament que l’enciam no és perfecte. Una altra juga amb les formes del béicon per aplaudir les corbes i en una tercera les patates fregides serveixen per treure importància a la mida de les coses. Amb l’última és impossible no pensar en la història del màrqueting a Galícia. Mostrant les formes del pa, Burger King proclama: «L’arruga és bonica». I els veritables amos d’aquesta defensa no els ha passat desapercebut.
Adolfo Domínguez marca territori a les xarxes socials. Tant a Twitter com a Instagram, la històrica tèxtil gallega replica els ‘claims’ de Burger King amb l’emoticona reflexiva. «L’arruga és bonica» encara forma part de l’imaginari de la moda espanyola i del patrimoni del grup capitanejat per Adriana Domínguez, que fa gairebé 40 anys, el 1982, va remoure els cànons de bellesa de la indústria de la roba amb el lema encunyat pel publicista Luis Carballo «com a expressió per apreciar la bellesa intrínseca dels teixits i de les persones». I la cosa no es va quedar allà. L’equip de xarxes d’Adolfo Domínguez va esprémer el fenomen del ‘copy’ i, amb la mateixa tipografia, va publicar una imatge del fundador menjant una hamburguesa –però vegana– i una autèntica reivindicació: «Aquí jo soc el King».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
