Disputa empresarial
Adolfo Domínguez ‘es menja’ Burger King

La nova campanya publicitària de Burger King bé podria ser l’espot d’una firma de cosmètica conscienciada amb la realitat del carrer per la seva apologia de la «bellesa real», tot i que, és clar, en els aliments per continuar marcant distàncies amb la idea de menjar porqueria contra la qual lluita des de fa temps. «Ser real es posa molt bé: sense colorants, conservants ni aromes artificials», assegura la cadena d’hamburgueseries, a tots els seus productes. El lema i el missatge es repeteixen en totes les variants de l’anunci, dissenyat per l’agència La Despensa.
Una, on es veu clarament que l’enciam no és perfecte. Una altra juga amb les formes del béicon per aplaudir les corbes i en una tercera les patates fregides serveixen per treure importància a la mida de les coses. Amb l’última és impossible no pensar en la història del màrqueting a Galícia. Mostrant les formes del pa, Burger King proclama: «L’arruga és bonica». I els veritables amos d’aquesta defensa no els ha passat desapercebut.
Adolfo Domínguez marca territori a les xarxes socials. Tant a Twitter com a Instagram, la històrica tèxtil gallega replica els ‘claims’ de Burger King amb l’emoticona reflexiva. «L’arruga és bonica» encara forma part de l’imaginari de la moda espanyola i del patrimoni del grup capitanejat per Adriana Domínguez, que fa gairebé 40 anys, el 1982, va remoure els cànons de bellesa de la indústria de la roba amb el lema encunyat pel publicista Luis Carballo «com a expressió per apreciar la bellesa intrínseca dels teixits i de les persones». I la cosa no es va quedar allà. L’equip de xarxes d’Adolfo Domínguez va esprémer el fenomen del ‘copy’ i, amb la mateixa tipografia, va publicar una imatge del fundador menjant una hamburguesa –però vegana– i una autèntica reivindicació: «Aquí jo soc el King».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"