Prospectiva
Així és l’Espanya del 2050 que vol el Govern: taxa d’atur del 7% i jornada de 35 hores.
El document ha sigut elaborat per 200 experts independents en l’últim any
El text incorpora nou reptes, 50 objectius i una mica més de 200 mesures per aconseguir-los
Una taxa d’atur del 7% i una jornada setmanal de 35 hores. Aquestes són dos dels objectius que figuren en el document «Espanya 2050: Fonaments i propostes per a una estratègia Nacional de Llarg Termini» que ha presentat aquest dijous el president del Govern, Pedro Sánchez, i que pretén ser una guia «apartidista» per afrontar els reptes de la societat i l’economia espanyola dels pròxims 30 anys.
9 reptes, 50 objectius, 200 mesures
L’elaboració del document ha sigut impulsada per l’Oficina Nacional de Prospectiva i Estratègia de la Presidència del Govern, sota la direcció d’Iván Redondo, el cap del Gabinet de la Presidència del Govern. Per al desenvolupament de les seves 676 pàgines han treballat l’últim any un centenar d’experts i expertes de reconegut prestigi de generacions, sensibilitat política i disciplines diverses (economia, ciències ambientals, demografia, sociologia, història, ciència política i dret, entre d’altres). A més, s’ha comptat amb el recolzament de diversos Ministeris, lal’AIReF, el Banc d’Espanya, i el Joint Research Centre de la Comissió Europea.
El document identifica nou reptes per a la societat espanyola, que s’articulen en 50 objectius i en una mica més de 200 propostes per aconseguir-ho.
Notícies relacionadesEl desafiament de la productivitat i el patró de creixement econòmic, figura com el primer. També el de l’educació de la població més jove i el de la formació dels treballadors. Com a quart repte s’assenyala el desafiament climàtic i mediambiental; com a cinquè, s’apunta la necessitat d’adaptar l’estat del benestar a una societat més longeva i en sisè lloc s’al·ludeix al desenvolupament territorial equilibrat.
Les deficiències del mercat de treball, la reducció dels nivells de pobresa i desigualtat i, en definitiva, aconseguir un benestar més gran de la ciutadania formen els tres últims blocs.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Expedient obert Investiguen una escola d'educació especial de Blanes per presumptes maltractaments a alumnes amb autisme
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
