Empresaris de la nit
La patronal Fecasarm reclama «una reacció urgent» de la Generalitat davant les aglomeracions nocturnes
Les empreses de restauració i d’oci reclamen ampliar l’horari de la restauració fins a la una de la matinada i els espectacles i discoteques fins a les cinc

La Federació Catalana d’Associacions d’Activitats de Restauració i Musicals (Fecasarm) ha reclamat aquest diumenge «una reacció urgent» de la Generalitat davant les aglomeracions nocturnes en què no es respecten les mesures per frenar el coronavirus. La patronal demana ampliar l’horari de la restauració fins a la una de la matinada i reobrir l’oci nocturn de manera progressiva «fins a les quatre o les cinc», ha informat en un comunicat.
Considera que la Generalitat ha de reconèixer els locals legals com a «aliats estratègics imprescindibles i com a mur de control de les activitats il·legals per combatre el caos, l’anarquia i el descontrol». El secretari general de Fecasarm, Joaquim Boadas, afirma que l’administració ha «d’aprovar mesures que promoguin que la gent es concentri en espais segurs i controlables, i alhora ser molt estrictes amb el compliment de les normes sanitàries».
Per Boadas, el Govern aplica mesures «que aboquen la gent a concentrar-se en espais on és impossible controlar la legalitat», i afegeix que Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana no tenen suficients efectius per frenar les concentracions massives que s’han vist els dos últims caps de setmana. Més de 15.000 persones que han hagut de ser desallotjades aquest cap de setmana per Mossos i Guàrdia Urbana per formar aglomeracions i fer ‘botellons’ a les platges i alguns punts cèntrics de Barcelona, en molts casos sense mascaretes ni distàncies de seguretat.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU