Caprabo estreny llaços amb el Govern

Caprabo estreny llaços amb el Govern
3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Caprabo afronta una nova etapa i desitja estrènyer llaços amb el Govern. L’antic estendard català del sector de la distribució catalana, fins que va passar a mans del grup basc Eroski el 2007, vol ara afrontar una nova etapa de creixement de la mà del fons d’inversió txec EP Corporate Group, que en va adquirir el 50% al març. El Director General de Caprabo, Edorta Juaristi, i la consellera del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, Teresa Jordà, van mantenir aquest dijous una trobada a les noves instal·lacions de la firma, a la ZAL del Port del Prat de Llobregat. L’excusa de la visita també era reforçar el recolzament als vincles entre Caprabo i productors i cooperatives agràries catalanes. Les vendes de productes de proximitat procedents de petits agricultors i cooperatives agràries als supermercats de Caprabo van registrar el 2020 un increment pròxim al 25%, fins als 36 milions d’euros.

Per Juaristi, la trobada ha permès donar a conèixer «l’important moment de transformació que viu Caprabo amb un nou pla logístic, botigues de nova generació que responen millor a les noves necessitats del consumidor i un pla d’expansió al nostre principal mercat estratègic que és Catalunya, a més del creixement del negoci ‘online’ i la contundent i diferencial aposta de Caprabo per la producció de proximitat».

Dins d’aquesta estratègia global per captar el client català parcialment recuperat l’últim any, Caprabo entén que és fonamental el recolzament del Govern especialment en la captació de proveïdors de proximitat, una cosa que els consumidors valoren cada vegada més i que s’identifica amb l’habitual etiqueta ‘km0’.

Caprabo va canviar de seu central al setembre. A les noves oficines, d’uns 3.400 metres quadrats de superfície, hi treballen uns 350 empleats corporatius de la companyia. Per part seva, la plataforma de productes frescos de nova construcció ha comptat amb una inversió de 20 milions d’euros i compta amb gairebé 25.000 metres quadrats de superfície. A la nova instal·lació es gestiona, des de l’estiu passat, la totalitat dels productes frescos que cada dia reben els supermercats de Caprabo. Juntament amb la plataforma que Caprabo té a Abrera, sumen més de 53.000 metres quadrats de centres de distribució que gestionen més de 12.000 referències. Caprabo té més de 300 botigues i una plantilla d’uns 6.000 empleats.

Notícies relacionades

La nova instal·lació del Prat de Llobregat està dotada de la més moderna tecnologia per a l’activitat logística de gestió de fred i la seva construcció es va regir sota estrictes criteris de qualitat mediambiental LEED Gold. El nou centre de distribució del Prat de Llobregat acull també la nova plataforma de Capraboacasa, el supermercat ‘online’ de Caprabo. Compta amb una superfície de més de 4.000 metres quadrats. Aquesta instal·lació permet atendre un 80% més de comandes. Capraboacasa suposa el 4% de les vendes de Caprabo.

A l’inici de la pandèmia de la Covid-19, Caprabo va engegar un programa d’ajuda a petits productors i cooperatives agràries que van perdre canals de venda com a conseqüència de l’estat d’alarma. Més d’un centenar de productors de 28 comarques catalanes es van interessar per la nova via de comercialització que oferia aquest pla, que ha comptat amb el recolzament del Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya i de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC). El Programa de Proximitat per Comarques ha donat entrada a més de 300 petits productors i cooperatives agràries i a més de 2.800 nous productes a les seves botigues. La companyia treballa amb cada comarca de manera específica, d’acord amb la riquesa de la seva producció agroalimentària. El programa inclou diverses iniciatives referents de suport a la producció de proximitat, entre les quals destaquen les accions promocionals als supermercats, dues campanyes anuals per al foment de la consum de productes de proximitat, la comunicació als seus més d’un milió de clients amb targeta, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat a les comarques catalanes, l’organització de jornades gastronòmiques amb productes de proximitat de temporada i l’espai web específic.