Automoció
Renault planteja un erto a Valladolid i Palència per falta de subministraments
Segons els sindicats la mesura podria afectar un total de fins a 9.159 treballadors de les dues fàbriques.
factora-renault-en-palencia /
La falta de microxips (producció i subministrament) continua sent un malson per a la indústria de l’automòbil. L’última marca abocada a presentar un expedient temporal d’ocupació a les seves plantes és Renault. La direcció de la companyia a Espanya ha iniciat avui el període de consultes a través del Comitè Intercentres amb la intenció d’aplicar un expedient de regulació temporal d’ocupació (erto) a les factories de Palència i Valladolid, per la falta de subministraments per a la producció. Els sindicats han assegurat que l’expedient podria afectar un total de fins a 9.159 treballadors.
Inicialment la mesura es planteja als empleats dels centres de treball de Castella i Lleó i serà d’aplicació fins el 30 de setembre del 2021. Se sol·licitaran 39 dies per a la fàbrica de Palència, així com 32 dies per a la planta de carrosseria i muntatge de Valladolid i direccions centrals i 31 dies per a la instal·lació de motors de Valladolid. Les factories es trobaven afectades des de fa més d’un mes per la falta subministraments electrònics i els treballadors han tingut diverses setmanes de descans amb càrrec a la bossa d’hores. De fet, aquest mateix dilluns havia tornat a la feina bona part de la plantilla.
Crisi mundial de subministrament
Notícies relacionadesLa companyia ha explicat que el motiu de la decisió és la crisi mundial de proveïment de components electrònics, que afecta des de principis d’any tot el sector de l’automoció i que ha fet efecte en les factories de la marca del rombe a Espanya. Així, la direcció de Renault ha iniciat aquest dilluns la negociació d’un erto amb la representació sindical. La pròxima reunió es mantindrà aquest dimecres, 14 d’abril.
L’empresa ha explicat que ha fet ús fins al moment de les diferents mesures de flexibilitat amb què compta per afrontar aquest problema, però, «atès el seu esgotament», es veu en la necessitat de buscar una solució d’estabilitat per a les fàbriques iniciant la negociació d’un erto amb la representació sindical. Bona part de la plantilla de les factories havia tornat a la feina aquest dilluns després d’un descans, amb càrrec a la bossa d’hores, des d’abans de Setmana Santa.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- Ruptura amb el Govern Junts salva del bloqueig lleis vinculades al desemborsament milionari dels fons UE
- Previsió meteorològica Alerta en aquestes comarques de Catalunya per pluges torrencials: a quina hora arribaran les precipitacions
- Barcelona, protagonista Porta i Bermúdez, renovadors de la marca BCN
- Medi ambient El Govern fitxa l’assessoria del port de Rotterdam per al Prat
- RESTAURACIÓ Les terrasses de la plaça del Sol podran obrir fins a la una
- Smart City Congress L’ús compartit de bicicletes genera 305 milions anuals
- Mobilitat Ferrocarrils preveu superar Rodalies en viatgers en cinc anys
