Empreses emergents

Glovo inverteix 450 milions d’euros a Espanya

L’empresa d’entregues a domicili expandeix el seu negoci i s’arma per competir amb noves companyies que ofereixen un servei similar

Glovo inverteix 450 milions d’euros a Espanya
Es llegeix en minuts

Glovo ha decidit invertir 450 milions d’euros a Espanya, segons avança el ‘Financial Times’. L’empresa d’entregues a domicili amb seu a Barcelona acaba de recaptar el finançament més gran en la història de les noves empreses espanyoles i planeja invertir aquest capital en les seves operacions de ‘Q-commerce’.

Glovo va ser més o menys pioner en l’entrega superràpida des de ‘botigues fosques’ a Europa, obrint la seva primera seu a Madrid el novembre del 2018. Des d’aleshores, n’ha obert 10 més a Barcelona, Madrid, Lisboa i Milà, i preveu tenir 200 a finals del 2021. En els pròxims tres mesos, pretén tenir operatives 45 ‘botigues fosques’, incloent-hi en noves ubicacions de València, Roma, Porto i Bucarest.

Aquests minicentres logístics emmagatzemen entre 1.500 i 2.000 productes com ara entrepans, paper higiènic i alcohol, que la xarxa de missatgeria de Glovo recull i entrega als clients en 10 minuts.

Però en els últims mesos moltes altres noves empreses s’han afegit a aquesta activitat a tot Europa. Només a Londres (on Glovo no opera) hi ha ara sis companyies que ofereixen un servei similar, i la competència també s’està escalfant en altres parts del continent.

El desafiament de Glovo és desplegar aquest tipus de botigues ràpidament per competir amb aquests nouvinguts, mentre fa créixer el seu negoci principal d’entrega de menjar a domicili en restaurants a 20 països, 810 ciutats i diversos continents alhora, i es prepara per a batalles amb els reguladors.

L’última ampliació de capital de Glovo, la seva Sèrie F, va ser dirigida pels gestors d’inversions amb seu a Nova York Lugard Road Capital i Luxor Capital Group. Els inversors Delivery Hero, Drake Enterprises i GP Bullhound també van participar en aquesta operació.

Notícies relacionades

Això eleva el finançament total per a l’empresa emergent de sis anys a més de 900 milions d’euros.

A principis d’aquest any, Glovo també va anunciar una associació de 100 milions d’euros amb la firma immobiliària suïssa Stoneweg per construir més ‘botigues fosques’. L’objectiu de l’acord era ajudar Glovo a obrir ‘botigues fosques’ més ràpid i permetre que Stoneweg ingressés en un nou i atractiu actiu minorista.

Temes:

Glovo