Pel tancament de l’horeca

Els majoristes redirigeixen vendes al supermercat

Les vendes a hotels, bars i restaurants és d’un 30% i obliga reconduir el negoci als distribuïdors a l’engròs

Els majoristes redirigeixen vendes al supermercat
1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Les vendes del canal a l’engròs a bars, hotels i restaurants (canal horeca) s’han desplomat un 30% amb la pandèmia. La patronal Asedas (Associació d’Autoserveis, Distribuïdors i Supermercats) apunta que el servei de recolzament logístic que els ‘cash&carry’ i els distribuïdors a l’engròs deixen a les petites cadenes de supermercats està permetent compensar en part la facturació perduda per aquest canal especialitzat per les restriccions d’obertures del canal horeca. La patronal espera que els avenços en la campanya de vacunació i l’evolució de la pandèmia permetin recuperar, de cara a l’estiu, una normalitat més gran, que encara suposa un seriós problema per a aquest segment de la distribució.

El sector majorista representat a l’Asedas calcula que les vendes cap al canal horeca han descendit entorn del 30% des de l’inici de la crisi sanitària, amb el tancament d’hotels, el descens d’activitat en menjadors d’empresa i les restriccions en la restauració. Davant aquesta situació, les cadenes han reformulat bona part de les seves estratègies comercials, al redirigir les vendes a petites cadenes d’alimentació sense capacitat per mantenir plataformes logístiques, portant tota mena d’aliments de manera agrupada fins a les botigues.

Dins d’aquest exercici d’adaptació a les circumstàncies, la distribució al canal horeca de productes de neteja i desinfecció, tan necessaris ara mateix, han sigut un altre dels factors que estan compensant en certa manera les pèrdues de la distribució a l’engròs, amb més vendes d’aquest tipus de productes.

Notícies relacionades

Ignacio García Magarzo, director general de l’Asedas, reconeix que és «urgent» la recuperació del sector horeca per no escanyar l’activitat tradicional dels majoristes. Un altre problema és el dels supermercats de zones turístiques, amb la supervivència amenaçada. L’Asedas calcula que són uns 3.500 establiments els que donen servei tant als turistes com als treballadors que es desplacen cada temporada per treballar al sector.

L’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats és la primera organització empresarial espanyola de distribució alimentària, amb 19.250 botigues, que representen gairebé un 70% de la superfície comercial d’alimentació i que donen ocupació a 260.000 treballadors.