Reactivació a la vivenda

El 40% dels consumidors preveuen reformes a la llar després de la pandèmia

El bricolatge és un dels sectors que menys s’ha vist afectat per la contenció de la despesa familiar

El 40% dels consumidors preveuen reformes a la llar després de la pandèmia
2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El 93% dels consumidors afirmen que han reduït les seves despeses a causa de la pandèmia, però el 12,4% confessen que ja han augmentat la seva inversió en petites reformes i en bricolatge de la llar des de l’inici de la crisi sanitària. El transvasament de la despesa cap a la llar és una de les tendències de consum que amb el teletreball sembla haver arribat per quedar-se. Així consta en les dades presentades per Aecoc Shopperview durant el webinar ‘El comprador de ferreteria i bricolatge’. El DIY (Do it Yourself) és un dels sectors que menys s’ha vist afectat per la contenció de la despesa familiar, juntament amb l’alimentació, l’ensenyament, la vivenda, la salut i la informàtica.

 

Les dades d’Aecoc Shopperview apunten que aquesta situació es mantindrà després de la crisi sanitària, ja que el 40,1% dels enquestats té previst mantenir o incrementar la seva despesa en petites reformes i bricolatge a la llar una vegada recuperada la normalitat. «El fet de passar més temps a casa i que les restriccions limitin el consum fora de la llar afavoreix que els consumidors inverteixin més a reparar i millorar les seves vivendes. A més, les empreses han reaccionat ràpid a la crisi, adequant les seves botigues i impulsant el canal ‘online’ en un temps rècord per atendre un gran increment de la demanda», afirma el responsable del sector DIY d’AECOC, Alejandro Lozano.

 

La compra ‘online’ està notant el bon moment que viu el sector, però hi ha dubtes sobre el paper que tindrà la distribució de materials per a la construcció o les botigues de bricolatge en el futur. Per a alguns experts del sector, és previsible que els consumidors i els professionals de les reformes es posin en contacte directe amb els fabricants de materials, així que la distribució haurà d’assumir un paper més actiu en l’assessorament de les obres i oferirà nous serveis. Malgrat aquests temors, les dades de Shopperview són optimistes i indiquen que, malgrat la pandèmia, el 61% dels consumidors han anat a una botiga de ferreteria i bricolatge en els sis mesos anteriors a la realització de l’enquesta. Es tracta dels establiments més visitats després dels supermercats (99%), farmàcies i perfumeries (88%) i botigues de roba (71%).

Notícies relacionades

 

La pandèmia sí que ha impactat en les prioritats dels compradors de ferreteria i bricolatge a l’hora d’escollir els seus establiments. Tot i això, per a vuit de cada deu el factor determinant continua sent el preu, sis de cada deu afirmen que prefereixen concentrar les seves compres en un sol establiment i que considera important que les botigues comptin amb mesures de seguretat. En canvi, tan sols un de cada tres creuen que és important poder fer una compra amena i amb temps.