Empreses
Telefónica acomiada el cap del negoci de ciberseguretat per un presumpte frau
Sospita que hi ha hagut irregularitats amb proveïdors i en operacions amb altres companyies

Telefónica ha acomiadat el cap del negoci de ciberseguretat, Pedro Pablo Pérez, i tres dels seus subordinats per un presumpte frau en diverses operacions corporatives d’aquesta unitat de negoci, segons ha avançat Voz Populi i ha confirmat EL PERIÓDICO en fonts pròximes a la companyia.
La multinacional investiga un possible conflicte d’interessos i pràctiques contràries a la companyia. L’empresa sospita que hi ha hagut irregularitats en les contractacions amb proveïdors i en operacions corporatives amb altres companyies, segons aquestes mateixes fonts. Telefónica ha declinat fer cap comentari tot i que assegura que el codi ètic és d’obligat compliment per a tots els treballadors.
Notícies relacionadesLes irregularitats investigades s’haurien produït dins d’Eleven Paths, marca integrada a la filial Telefónica Tech i en la qual s’enquadren els serveis de ciberseguretat de l’operador. A més de Pérez, Alicia Hurtado, ‘product manager’ de riscos i regulació, i Miguel Fernández Pavía, gerent d’Implantació, Projectes i Serveis de Seguretat a Telefónica Cybersecurity & Cloud Tech, també van ser acomiadats. Hi ha un tercer directiu acomiadat del qual no ha transcendit la identitat.
L’acomiadament es va executar a finals del mes de febrer del 2021 i es va emmarcar dins del pla de reestructuració de Telefónica Tech, en virtut del qual María José Almazor va passar a ser consellera delegada de la nova divisió de ciberseguretat i Cloud de Telefónica Tech (Telefónica Cybersecurity & Cloud Tech) en substitució de Pérez. Fins aleshores, Almazor era consellera delegada a Telefónica España.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos