Pagaran un plus i mantindran les dietes

Liberty, la primera companyia espanyola a implantar el teletreball per sempre

  • Els empleats podran acudir a les oficines de la companyia si ho necessiten per realitzar activitats presencials fins a un màxim de dos dies per setmana

  • Segons ha comunicat, això suposarà «un salt a un model de treball més actualitzat, més intel·ligent i que s’adapta millor als estils de vida del present i el futur»

Liberty, la primera companyia espanyola a implantar el teletreball per sempre
2
Es llegeix en minuts

El conseller delegat de Liberty Europa, Juan Miguel Estallo, ha anunciat als gairebé 2.000 empleats de la companyia a Espanya, Portugal, Irlanda i Irlanda del Nord que des d’ara i de manera permanent podran treballar des de qualsevol lloc, percebent 660 euros bruts anuals per cobrir les despeses derivades de la seva activitat i mantenint altres beneficis com les dietes pel menjar.

Els empleats de Liberty Seguros podran acudir a les oficines de la companyia si ho necessiten per realitzar activitats presencials fins a un màxim de dos dies per setmana. Aquesta fita té lloc un any després que els empleats de Liberty Seguros comencessin a teletreballar amb motiu de la pandèmia del coronavirus, tot i que la companyia ja estava estudiant la decisió anteriorment.

Segons ha comunicat, això suposarà «un salt a un model de treball més actualitzat, més intel·ligent i que s’adapta millor als estils de vida del present i el futur». El conseller delegat de Liberty Europa ha assegurat que la decisió és una resposta a les demandes dels empleats, ja que les enquestes realitzades han posat de manifest que el 93% de la plantilla no desitja tornar al model de treball previ a la pandèmia.

Per això, la companyia vol anticipar-se al futur, ser més eficient i «respondre a les expectatives de flexibilitat que requereix el millor talent del mercat, de manera que qui treballi a Liberty pugui viure on prefereixi».

«D’acord amb la identitat de l’empresa»

«Es tracta d’una decisió conforme a la nostra identitat i valors, així com a les necessitats de conciliació dels nostres empleats. A més, suposa un pas més cap al model de negoci al núvol en el qual ja estem immersos i que culminarà el 2024», ha explicat el directiu.

La responsable d’Experiència d’Empleat, Beatriz Ortega, ha assenyalat que la companyia ha treballat de manera conjunta amb els seus empleats per crear un nou model de treball que sigui «coherent» amb les seves necessitats actuals i amb l’estratègia de Liberty.

«Un model per millorar l’experiència de l’empleat de Liberty, en el qual els beneficis que ja teníem s’adaptin a l’entorn digital i se n’uneixin altres com la mobilitat geogràfica o s’impulsi encara més la conciliació i la flexibilitat», ha destacat.

Notícies relacionades

Liberty ja va anunciar el mes de juliol passat una inversió de 100 milions d’euros per crear un nou ecosistema digital propi partint des de zero i en el núvol públic en el qual es recolzaran tots els processos de negoci de la companyia d’assegurances, sense dependència de sistemes, infraestructures o centres de dades anteriors i basant-se en el concepte d’una xarxa modular.

Segons va informar llavors, es tracta d’avançar cap a un nou model operatiu integral on productes i serveis poden ser dissenyats i comercialitzats sense limitacions d’idiomes, moneda, geografies o context específic de cada mercat regional.