Efectes de la pandèmia

Desigual va retallar les vendes el 39% fins a 360 milions d’euros i va perdre 83 milions el 2020

La cadena de moda va expandir el seu negoci digital fins al 28% del total, arriba ja a 108 països i preveu incrementar el número a 119 durant aquest any

Desigual va retallar les vendes el 39% fins a 360 milions d’euros i va perdre 83 milions el 2020
2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

L’any ‘horribilis’ del 2020, any de pandèmia, es va saldar amb una caiguda de vendes del 38,8% a Desigual, la cadena de moda catalana. Nascuda de la conjunció de retalls de ‘denim’, l’ensenya de moda va capejar, sense trossejar-se més del compte, la tempesta de la Covid i de botigues tancades. Caiguda d’activitat, ertos, botigues tancades i en conseqüència unes pèrdues de 83 milions d’euros, davant els 7,5 milions de beneficis registrats el 2019. Amb menys pulmó financer que els gegants com Inditex, el malson es va saldar amb número vermells i necessitat d’una revitalització urgent. La cadena catalana va acabar l’any amb unes vendes de 360 milions d’euros, el 38,8% menys, malgrat que la revolució de la venda ‘online’ va acabar amb bona nota i un increment de les vendes del 48,5% que van representar el 28% dels ingressos de l’empresa. Però les botigues, tancades una quarta part de l’any, van reduir la facturació del canal tradicional un 45%.

Amb 108 milions a la caixa, la firma propietat de Thomas Meyer assegura que afronta el futur amb una «estructura financera sanejada». Les mesures de control d’estocs i de reducció de costos van ser les grans protagonistes del 2020. El director general de Desigual, Alberto Ojinaga, va explicar mitjançant un comunicat que l’empresa assumeix el 2020 com un «any de transició» i afronta el 2021 amb previsió de beneficis.

Desigual va invertir 18 milions d’euros a impulsar l’acceleració digital i implementar processos d’IT i logístics que donessin suport a aquesta digitalització i el 2020 va expandir el seu negoci digital a fins a 108 països que preveu incrementar a 119 aquest any. Durant la crisi, el sector de la moda espanyol ha evidenciat la importància de la mida de les empreses i la necessitat de diversificar el negoci, tant geogràficament com en productes i canals de venda. L’objectiu de Desigual és que el 2023 la suma de vendes ‘online’ i de fora Espanya augmenti del 45% actual al 60% de la facturació i ser presents en 150 països.

Notícies relacionades

L’empresa ha apuntat que els països en els quals té més presència, com Espanya, França, Itàlia i Alemanya, que concentren el 65% de les vendes, són alguns dels més afectats per la pandèmia. Durant el 2020, les botigues de l’empresa van haver d’estar tancades el 33% dels dies laborals a França, el 28% a Espanya, el 26% a Itàlia i el 22% a Alemanya. La caiguda del turisme també va suposar una mossegada important en els ingressos. En l’actualitat, la companyia compta amb més de 2.700 treballadors i és present a 108 països a través de 10 canals de venda, 428 botigues monomarca i sis categories de producte: dona, home, infantil, accessoris, calçat i esport.  

«Tenim com a prioritat ser a prop dels consumidors –amb la conseqüent transformació dels canals que això comporta i l’expansió en geografies clau– i accelerar la digitalització de la companyia. I en aquesta direcció hem avançat i continuem fent-ho. Així ho demostren també l’entrada en 16 nous mercats durant el 2020 amb l’obertura de botigues a Sud-àfrica i l’Índia, a més de l’expansió al Japó amb una nova ‘flagship’ a Ginza (Tòquio) i una nova obertura prevista a Osaka», va explicar Ojinaga.