reaccions

Foment diu que el Govern va fer «el ridícul» quan va plantar Seat

Sánchez Lllibre reclama de nou centrar-se en la recuperació, deixar-se d’actes «injustificables» i recobrar la «lleialtat institucional»

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Foment del Treball considera «injustificable» i «inadmissible» que divendres la Generalitat no enviés cap representant de primer nivell a la visita del Rei i el president del Govern Pedro Sánchez a Seat. El president de la patronal catalana, Josep Sánchez Llibre, afirma que el Govern va fer «el ridícul» amb la seva actitud i es va absentar del que serà «el projecte industrial publicoprivat més important d’aquest segle a Catalunya».

Quan encara ressonen els ecos de l’acte empresarial de dijous passat a l’Estació del Nord de Barcelona contra la violència i reclamat un Govern «estable» que se centri en la recuperació econòmica, Sánchez Llibre, un dels promotors d’aquest esdeveniment juntament amb Pimec, ha deplorat l’actitud de l’Executiu català. També ha recordat que Seat i la seva matriu Volkswagen, els directius principals de la qual, Wayne Griffiths i Herbert Diess, també van estar presents en la visita de divendres, preveuen invertir en la seva planta de Martorell 5.000 milions d’euros cosa que permetrà crear uns 10.000 i 15.000 llocs de treball directes i indirectes.

Colau i Illa

El president de Foment, que s’afegeix així a les crítiques de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, amb qui acostuma a discrepar, ha proclamat: «Ja n’hi ha prou», el crit que va centrar el multitudinari acte de dijous passat. Segons el seu parer és precís centrar-se en la recuperació econòmica i recobrar «la lleialtat institucional». La de Colau no va ser l’única de les crítiques contra la plantada de l’Executiu català. Salvador Illa, davant el Consell Nacional del PSC, dissabte, també va destacar que el Govern va donar l’esquena amb la seva actitud «als treballadors de Seat» i als treballadors de la resta de Catalunya «que volen una garantia per a la seva ocupació», així com «a les empreses que es volen renovar» o «els sectors econòmics que ho estan passant malament».

Notícies relacionades

Durant la visita, Herbert Diess va remarcar que «Espanya té un potencial enorme per ser un ‘hub’ d’electromobilitat a Europa» i va confirmar que Seat desenvoluparà una plataforma de cotxe elèctric. Tot això es va produir el dia després que la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, anunciés l’acord per a un consorci publicoprivat amb Seat-VW i Iberdrola per a una fàbrica de bateries, un element fonamental per incrementar la producció de vehicles elèctrics a Espanya, on la fabricació encara és escassa.

Amb aquesta iniciativa, l’executiu dona resposta a les peticions des de la indústria automobilística de recolzar el model de mobilitat elèctrica per atraure la producció de vehicles elèctrics. «Aquest consoci formarà part del primer PERTE que té per objectiu la transició cap al vehicle elèctric i detallar connectat», va afirmar. El que la ministra no va precisar és la ubicació d’aquesta fàbrica, malgrat que se li va escapar que seria «a prop» de Martorell, on Seat té la seva planta. En tot cas també s’especula amb la possibilitat que sigui als terrenys de la Zona Franca que Nissan abandonarà a partir de desembre.

Temes:

Seat