AUTOMOCIÓ

Gestamp va perdre 72 milions d’euros el 2020

  • Gestamp va perdre 71 milions d’euros el 2020 per culpa d’un primer semestre negre després d’ingressar un total de 7.456 milions d’euros, un 17,8% menys que el 2019

  • La companyia va mantenir un marge operatiu superior al 10% i se centrarà en aquest punt per assolir el 13% per al 2022 aplicant mesures com la reducció de costos fixos

2
Es llegeix en minuts

Gestamp, empresa dedicada al disseny, fabricació i desenvolupament de components metàl·lics per a la indústria de l’automoció, va perdre l’any passat un total de 71 milions d’euros per culpa dels efectes de la pandèmia del Covid-19 sobre la indústria de l’automòbil. La companyia espanyola, liderada per Francisco Riberas, va veure com els seus ingressos es van reduir un 17,8% fins als 7.456 milions d’euros, caient des dels 9.065 milions que va facturar l’any 2019, exercici que va tancar en positiu amb un benefici net de 212 milions d’euros.

Les pèrdues registrades el 2020 deriven d’un primer semestre fatal per a la companyia, que va tancar amb pèrdues netes de 120 milions d’euros i uns ingressos de 3.045 milions d’euros. Durant aquell període, Gestamp va portar a terme mesures d’emergència per mitigar l’impacte de la pandèmia, que va complementar durant el segon trimestre amb la primera fase d’un Pla de Transformació que contempla la reducció de costos i l’ús de mesures de flexibilitat. Aquest conjunt de mesures, juntament amb una certa recuperació del mercat els sis últims mesos de l’exercici, va permetre l’empresa espanyola mantenir el seu marge operatiu per sobre del 10% i la reducció del seu deute net en 271 milions d’euros fins als 2.058 milions d’euros.

Rendiment al mercat i expectatives per al 2021

Malgrat les inevitables caigudes de vendes i ingressos, Gestamp va aconseguir superar al mercat totes les regions on opera. La companyia recorda que les condicions de cada mercat han sigut molt particulars, amb el xinès recuperant-se d’una manera important a partir del febrer i amb els europeus i nord-americans desplomant-se a la primavera i recuperant-se més lentament i irregularment després de les primeres onades de la pandèmia.

Notícies relacionades

D’aquesta manera, Gestamp va vendre menys a totes les regions on té presència, sent Europa Oriental (-3,5%) la que menys va retrocedir i Mercosur on més ho va fer, un 18,8%. Segons els comptes de la companyia, el seu rendiment ponderat va ser un 7,8% superior al del mercat el 2020. De fet, a Europa Occidental el mercat general va caure un 16,3%, mentre que a Mercosur va fer el mateix un 30,7%. A Àsia, Gestamp va facturar un 8,9% menys davant la caiguda general del 10,3%. A l’Amèrica del Nord la firma espanyola va ingressar un 11,8% menys i a Europa Occidental un 18,6% menys.

Per al 2021, Gestamp espera tornar a superar al mercat mundial de producció d’automòbils i arribar a un marge operatiu superior al 12% gràcies a les mesures que continuïn prenent en el marc del Pla de Transformació. La companyia confirma que centrarà els seus esforços a aconseguir un marge operatiu del 13% per al 2022 reduint els costos fixos, generant un flux de caixa positiu i millorant els volums fins a nivells del 2019.

Temes:

Cotxes