Batalla comercial

Aldi accelera la seva expansió i preveu 500 contractes en el primer semestre

La cadena pretén centrar el seu creixement a Espanya amb noves obertures i arriba ja a les 330 botigues aquesta setmana

aldi

aldi

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La cadena de supermercats Aldi preveu 500 nous contractes durant el primer semestre d’aquest any, amb la qual cosa donarà ocupació a 6.000 persones a les seves 330 botigues a Espanya a partir de demà dimecres. Mentre la pandèmia posa en un compromís el sector comercial i al turisme, el sector de la distribució viu un moment relativament dolç de millora dels comptes de resultats i expansió. Davant l’auge del ‘discount’ i l’anunci de l’arribada al mercat espanyol d’un temut competidor rus (la cadena de ‘hard discount’ Mere), la cadena alemanya Aldi aprofundeix en la seva línia cada vegada menys ‘discount’ malgrat el control i baixada de preus i l’expansió accelerada de punts de venda per copar les millors ubicacions en moments de caiguda del preu dels lloguers.

L’increment del pes dels productes frescos a la cistella de la compra davant els envasats, l’elevada competència i la irrupció de la venda ‘online’ amb nous competidors (també a través d’Amazon) són alguns dels reptes a què s’enfronta Aldi, però també la resta de cadenes. La clau és la diferenciació respecte de la competència i la proximitat al consumidor (físicament i emocionalment). Segons un estudi recent de l’associació multisectorial Aecoc, la distribució preveu que el comerç electrònic en gran consum mantingui el ritme de creixement del 2020, i el 78% creu que la quota de l’‘online’ al sector se situarà entre un 3% i un 5%. Amb aquesta previsió, l’obertura de noves botigues és clau per mantenir quotes de mercat, especialment en el cas d’Aldi, que no disposa de venda a internet.

Informa la direcció d’Aldi que durant la primera meitat de l’any arribarà a la xifra de 6.000 «col·laboradors i col·laboradores al país». I els plans són obrir «al voltant de 40 botigues més durant el 2021», fet que explica aquests nous 500 contractes durant el primer semestre anunciats. Aquest dimecres preveu obrir dos nous supermercats a Roquetas de Mar (Almeria) i Pozuelo de Alarcón (Comunitat de Madrid), amb la qual cosa suma cinc obertures al febrer. La batalla comercial d’Aldi se centra a tot el litoral mediterrani, Madrid i Catalunya. Espanya és un mercat estratègic per a Aldi, però també molt complex per una elevada diversificació d’ensenyes, saturació del mercat i gran pes de les cadenes regionals.

Per zones geogràfiques, durant el 2020 la companyia ha augmentat la seva plantilla el 21% a Catalunya i les Balears, el mateix percentatge que a Madrid i zona central, seguits d’Andalusia, amb un 16%, i del País Valencià, amb un13%. Es preveuen 180 nous contractes a Madrid i voltants en els pròxims 6 mesos; 120 al País Valencià; 100 a Catalunya i 60 a Andalusia.

Notícies relacionades

Aldi pertany al grup Aldi Nord, que compta amb gairebé 5.000 botigues distribuïdes a 9 països. L’entrada d’Aldi al mercat espanyol es va produir l’abril del 2002. En aquells moments va irrompre en el mercat amb una oferta de productes trencadora, marques pròpies i especialment una línia de productes lactis molt diferenciada. Fruit del seu propi encasellament ‘discount’, Aldi ofereix productes temporalment a la venda o promocions no alimentàries com a ganxo per atraure clients, especialment bricolatge, tecnologia, tèxtil i petits electrodomèstics. El seu principal competidor ha sigut tradicionalment la també alemanya Lidl, i les dues cadenes han evolucionat cap a la diversificació de l’oferta introduint-hi fins i tot productes ‘delikatessen’ i una àmplia oferta de vins locals i estrangers. La progressiva compra a proveïdors locals ha permès millorar considerablement l’oferta de productes frescos, però les marques pròpies continuen sent estratègiques pel seu elevat pes a la cistella dels seus clients.

D’acord amb les dades d’Aldi, el 60% dels tiquets dels seus clients el 2020 contenien productes frescos (fruita, verdura, ous, pa, xarcuteria, carn i peix) i aquests van representar 4 de cada 10 euros del total de compra. L’any passat, la cadena de supermercats va augmentar en un 20% la compra de productes frescos d’origen nacional respecte a l’any anterior, un percentatge que té previst incrementar en un 15% durant aquest 2021.

Temes:

Supermercats