Sector assegurador

VidaCaixa va elevar el seu benefici fins als 887,9 milions malgrat la pandèmia

  • Els ingressos per primes van descendir un 18,5%, fins als 9.608 milions d’euros

Vista de la seu a Barcelona de VidaCaixa.

Vista de la seu a Barcelona de VidaCaixa. / EFE / ANDREU DALMAU

2
Es llegeix en minuts
Max Jiménez Botías
Max Jiménez Botías

Periodista

ver +

VidaCaixa, l’assegurança de vida del grup CaixaBank, va registrar un benefici de 887,9 milions d’euros el 2020, fet que ha representat un increment de l’11,78% respecte al 2019, en un torn econòmic que s’ha produït «en un any molt complicat», segons ha explicat Javier Valle, conseller director general de l’entitat asseguradora, durant la presentació de resultats aquest dimecres. Aquest any complicat ha tingut un efecte evident en l’activitat de la companyia d’assegurances.

Els ingressos per primes van descendir un 18,5% fins als 9.608,6 milions d’euros, a causa de la caiguda de l’activitat general provocada per la Covid-19, tot i que Valle ha destacat que «la sostenibilitat del negoci està en les aportacions periòdiques dels clients i el resultat se sustenta en gestió de la cartera acumulada durant molts anys». Aquesta situació permet a la companyia d’assegurances que la generació dels resultats sigui independent de l’evolució de les primes de l’any. Tot i que Valle no ha volgut quantificar quina és l’aportació al resultat de les comissions que percep per la gestió d’actius d’estalvi-inversió, el cert és que han sigut significatives durant el període analitzat. Valle ha posat de manifest que el resultat obtingut no s’ha distanciat dels registrats en any anteriors i es manté en dos dígits.

L’entitat asseguradora ha finalitzat l’exercici del 2020 amb un volum de recursos gestionats de 96.467 milions d’euros, un 3,7% més que a l’exercici anterior. Quan l’evolució de l’any destaca uns resultats d’explotació de 871,4 d’euros, amb un creixement del 10,6%, i una aportació de les participades de 367,2 milions d’euros. Els ingressos d’explotació van ser de 126,8 milions i els impostos van arribar als 223 milions d’euros.

Impacte de la pandèmia

Segons VidaCaixa, la companyia continua analitzant els possibles impactes que pugui tenir la Covid-19 en les seves hipòtesis financeres i assegura que compta amb tots els mecanismes i mesures per garantir la continuïtat del negoci «davant qualsevol situació de crisi». El president de VidaCaixa i conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, els resultats reflecteixen «la solidesa i solvència de l’entitat malgrat la situació excepcional de crisi» i va afirmar que VidaCaixa és una «peça clau» per al grup.

Notícies relacionades

VidaCaixa va concentrar el sector assegurador a Espanya i Portugal, amb més de cinc milions de clients i una quota de mercat del 12,1%. Els clients són sobretot particulars i gran part del teixit empresarial, amb un milió de treballadors de grans empreses i col·lectius i més de 300.000 pimes i autònoms. A Portugal, BPI Vida i Pensoes és la tercera entitat en plans de pensions i assegurances de vida, amb un 13,6% i un 11,8% del mercat, respectivament.

Durant el 2020, la companyia d’assegurances va abonar 4.171 milions d’euros en prestacions a l’Espanya i Portugal, dels quals 2.106 milions es van cobrar en rendes, 1.209 milions en forma de capital i més de 855 milions en forma de venciments. Quant a l’estalvi, especialment afectat per la situació de pandèmia durant la primera part de l’any, va acumular 8.538,7 milions d’euros en primes i aportacions, un 21,1% menys que fa un any.