Reorganització

Douglas presenta un ero per a 600 empleats i tancarà 103 perfumeries a Espanya

La firma prioritzarà la venda ‘online’ perquè considera que aquest canvi de tendència és «definitiu»

2
Es llegeix en minuts

La cadena de perfumeries Douglas ha anunciat una reorganització de la xarxa de botigues a Espanya amb el tancament de 103 establiments, cosa que comportarà la presentació d’un expedient de regulació d’ocupació (ero), que afectarà un màxim de 600 empleats, segons ha informat la multinacional en un comunicat.

En concret, la companyia ha informat que l’inici d’aquest procediment ja s’ha notificat als representants dels treballadors, i que el període de consultes es preveu que comenci la tercera setmana de febrer.

Douglas ha assenyalat que aborda aquest procés des del «màxim respecte a tots els treballadors» i amb la voluntat d’arribar a la millor solució per a totes les parts.

La multinacional ha explicat que la decisió de la reorganització de la seva xarxa de botigues arriba com a part del procés de digitalització i respon al canvi d’hàbits del consumidor que s’ha estat produint a Europa els últims anys, el qual ha impulsat amb força el creixement del comerç ‘online’ de l’empresa.

En aquest sentit, la companyia ha experimentat un rècord de vendes ‘online’ en l’exercici 2019-2020, amb un augment del 40,6% respecte a l’exercici anterior, fins a arribar als 822 milions d’euros.

Optimitzar els comerços

Optimitzar els comerçosLa multinacional ha precisat que aquest canvi de tendència en el comportament del consumidor, que va començar abans de l’arribada de la Covid-19, però que s’ha accelerat intensament per la pandèmia, implica «necessàriament aquesta ràpida adequació» de la xarxa comercial de la companyia.

D’aquesta forma, la firma optimitzarà el nombre de botigues i les seves localitzacions, així com el personal especialitzat en cada una, prioritzant la venda ‘online’, ja que considera que aquest canvi de tendència és «definitiu».

Del total de 2.400 botigues amb què compta Douglas a Europa, al voltant de 500 es veuran afectades per aquest procés d’impulsar la digitalització, i 103 són a Espanya.

Transformació del negoci

L’empresa ha remarcat que la reorganització de perfumeries a Espanya, per tant, «lluny d’estar fonamentada en circumstàncies conjunturals, respon a un procés de transformació del negoci de la companyia que havia començat abans de la pandèmia».

La determinació dels punts de venda afectats es basa en l’anàlisi individual de situació de cada una de les botigues, i per fer-ho s’han pres en consideració les dades del període previ a l’aparició del coronavirus.

Per a aquesta anàlisi, Douglas ha estudiat criteris complexos relacionats amb la viabilitat econòmica, el potencial de desenvolupament de cada establiment i la densitat de botigues a cada mercat.

Notícies relacionades

Des de l’exercici 2017-2018, Douglas treballa en un procés de transformació del model de negoci, que posa el ‘retail’ digital en el centre del seu creixement a través de l’estratègia #Forwardbeauty.

L’estiu passat, la companyia va anunciar que portaria la seva estratègia al següent nivell amb #Forwardbeauty.DigitalFirst per aconseguir així que la botiga ‘online’, el ‘marketplace’ i els punts de venda físics s’integrin a una plataforma de bellesa connectada digitalment i basada en dades. 

Temes:

Empreses ERO