El 2020

La indústria de creuers va perdre 2.400 milions i 20.000 llocs de treball a Espanya

  • L’Associació Internacional de Línies de Creuers demana al Govern un calendari de reinici de les operacions

  • Barcelona és el port de creuers més important de tot Europa

10717062 591

10717062 591 / MAITE CRUZ

3
Es llegeix en minuts

La pandèmia de la Covid-19 i la pausa posterior d’operacions de creuers han tingut un impacte devastador en el sector i entre el març i el setembre del 2020 s’han registrat unes pèrdues pròximes als 77.000 milions de dòlars (63.274 milions d’euros) en activitat econòmica, 518.000 llocs de treball i 23.000 milions de dòlars (18.900 milions d’euros) en salaris a nivell global. A Espanya, aquestes pèrdues ascendeixen a més de 2.400 milions d’euros en activitat econòmica, més de 20.000 llocs de treball i 559 milions en salaris.

Aquestes són les dades principals publicades a l’informe de l’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA), l’organització comercial de la indústria de creuers més important del món, que ha analitzat les perspectives de la indústria de creuers per al 2021. S’hi destaca l’impacte econòmic global de la indústria, els pronòstics de tendències i el seu continu compromís i lideratge amb el medi ambient i el turisme responsable.

El document revela que hi ha optimisme en l’horitzó i que dos de cada tres passatgers aficionats als creuers aquest any tornaran a triar aquest tipus de viatges. Una altra dada que crida a la confiança és que el 58% dels turistes internacionals que mai han experimentat un creuer estan disposats a fer-lo en els pròxims anys.

L’informe inclou l’anàlisi d’impacte econòmic global del 2019, en què es destaca el gran creixement de la indústria de creuers i les contribucions corresponents a l’economia internacional abans de l’emergència sanitària mundial. El 2019, la indústria de creuers va crear 1,1 milions de llocs de treball, cosa que equival a 50.530 milions de dòlars (41.522 milions d’euros) en sous i 154.500 milions de dòlars (gairebé 127.000 milions d’euros) de producció total a tot el món el 2019. En el cas d’Espanya, la indústria de creuers va obtenir una facturació de gairebé 6.000 milions d’euros, aportant 2.800 milions d’euros al PIB nacional. S’estima que a Espanya es van crear 50.031 llocs de treball gràcies a la indústria de creuers i es van generar 1.500 milions d’euros en salaris.

La indústria de creuers va moure un total de 29,7 milions de passatgers a tot el món el 2019. El pes de la indústria de creuers a Espanya ha anat creixent en els últims anys en termes de despesa, ocupació i impacte econòmic total, i ha consolidat Barcelona com el port més popular de tot Europa. Espanya es manté com el segon mercat europeu receptor de creueristes amb 10,7 milions, un 49% més respecte al 2018 i el quart mercat emissor, ja que, 553.000 creueristes espanyols van viatjar en creuer el 2019, un 4,4% més respecte al 2018.

La despesa mitjana d’un passatger abans d’embarcar en una destinació representa uns 385 dòlars (316 euros) i una mitjana de 100 dòlars (82 euros) en cada destí visitat durant el creuer.

Nova flota de creuers

El 2021 CLIA preveu el debut de 20 nous barcos oceànics, cosa que resultarà en un total de 270 per a la flota de CLIA, els quals s’esperen que estiguin en funcionament a finals del 2021. La nova flota comptarà amb protocols de salut i seguretat millorats de cara a la represa de les operacions amb l’objectiu de protegir els passatgers, la tripulació i les destinacions.

Notícies relacionades

L’informe també mostra que indústria de creuers ha seguit amb el seu compromís per un futur més net i sostenible. S’han invertit 23.500 milions de dòlars (19.316 milions d’euros) en barcos amb noves tecnologies i combustibles, així com el compromís de reduir la taxa d’emissions de carboni en un 40% per al 2030, en comparació amb 2008.

Espanya compta amb el primer port de creuers del continent europeu, és el segon mercat receptor de creueristes i quart país emissor a Europa. Per això, es fa una crida a les autoritats competents perquè es defineixi un calendari de reinici d’operacions, basat en les recomanacions de la Comissió Europea i els exigents protocols sanitaris posats en marxa per les companyies. «Espanya no ha de continuar perdent competitivitat respecte a la resta de països europeus, molts dels quals, com Itàlia o Grècia, van començar a operar fa gairebé mig any», va reclamar el director de CLIA Espanya, Alfredo Serrano, que va assegurar que la indústria dels creuers és una de les més innovadores d’Europa, i confien a ajudar a impulsar una recuperació econòmica «responsable i sostenible».

Temes:

Creuers Turisme