Automoció

Volkswagen va reduir el 2020 les seves emissions però haurà de pagar multa a Europa

  • El consorci alemany haurà d’abonar 109 milions d’euros al superar en 0,5 grams de Co2 per quilòmetre la mitjana establerta amb els seus socis per afrontar la normativa europea

Volkswagen va reduir el 2020 les seves emissions però haurà de pagar multa a Europa
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Grup Volkswagen haurà de pagar 109 milions d’euros de sanció a la Unió Europea, després que la mitjana d’emissions obtinguda pels seus vehicles el 2020 superi lleugerament el límit establert a la normativa CAFE (Corporate Average Fuel Emissions). Malgrat que tant Audi com Volkswagen van aconseguir acabar l’exercici passat per sota de la mitjana de 95 grams requerit (sobre els 92 grams de mitjana), la resta de marques del grup (entre les quals es troba l’espanyola Seat) no han contribuït prou per tancar a zero el diferencial.

No obstant, les marques del consorci alemany van reduir l’any passat a prop del 20% del seu nivell mitjà d’emissions respecte al 2019. Sense comptar Lamborghini i Bentley, el Grup Volkswagen es va associar amb diverses marques a Europa per intentar quadrar un nivell òptim d’emissions de CO2, fixant, partint de les previsions, una mitjana de 98,7 grams al tancament de l’any. Finalment la suma ha arribat a 99,3 grams, per la qual cosa la desviació de 0,5 grams per quilòmetre suposarà l’esmentada multa de 109 milions d’euros. No obstant, tal com va afirmar a finals d’any, Frank Witter, director financer de la marca, ja s’havia realitzat una provisió de 200 milions d’euros per atendre la possible sanció.

L’import de la multa es dedueix de multiplicar, a l’espera que es presentin i ratifiquin les xifres per part de la Unió Europea, el nombre de vehicles comercialitzats a Europa pel grup (2,3 milions) per la desviació acreditada (0,5 grams) per 95 euros (que es paga per gram superat). A més, cal procedir a l’ajustament pactat pels fabricants amb la Unió Europea que donava de marge fins al 2022 per ajustar el nivell d’emissions. Per a això la mesura contempla que un cotxe que contamini menys de 50 grams de CO2 per quilòmetre computi com a dues vendes el primer any, com a 1,67 vehicles el segon i com a 1,33 el tercer.

L’ajuda del Cupra Born

Amb tot, Herbert Diess, CEO del consorci alemany, reconeix que l’atípic 2020 no ha ajudat a aconseguir l’empat o la reducció en matèria d’emissions. L’irregular comportament del mercat ha fet que «hàgim sobrepassat per molt poc el nostre objectiu de flota per al 2020, afectats negativament per la pandèmia de Covid-19. Juntament amb Volkswagen Turismes i Audi, ara Cupra i Škoda també estan traient al mercat models atractius elèctrics, addicionals a les seves gammes. Això ens permetrà assolir el nostre objectiu de flota d’aquest any», apunta Diess a un comunicat.

Notícies relacionades

Els nous models electrificats presents al Grup Volkswagen faran que la companyia redueixi ostensiblement el nivell d’emissions aquest 2021. El grup presentarà aquest any diversos models basats en la Plataforma Modular de Propulsió Elèctrica (MEB). Audi començarà l’any amb el Q4 e-tron i el Q4 e-tron Sportback , Cupra llançarà el Born i Škoda oferirà l’Enyaq iV. Volkswagen Turismes llançarà l’ID.4 a nombrosos mercats addicionals i presentarà un nou model totalment elèctric.

 El consorci alemany té prevista en els seus plans una inversió pròxima als 35.000 milions d’euros en mobilitat elèctrica, i uns altres 11.000 milions per procedir a la hibridació de sugama de models. L’objectiu és vendre prop de 26 milions de cotxes elèctrics amb l’horitzó 2030.