Aposta estratègica

Nova Zara Home, la reacció d’Inditex davant l’economia pandèmica

El gegant gallec anuncia un nou format de botiga que promet estètica gallega amb marbres, pissarres i teixits ecològics

Nova Zara Home, la reacció d’Inditex davant l’economia pandèmica
3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Zara Home renova la seva imatge de la mà d’una Inditex que aposta per la distribució de productes per a la llar en moments de debilitat en el sector de la moda. L’economia pandèmica que restringeix la mobilitat, exigeix limitacions d’aforament a les botigues i retalla la demanda de les consumidores de moda afavoreix paral·lelament la despesa en decoració de la llar. La vivenda i el seu contingut guanyen pes en els pressupostos familiars i el grup Inditex intervé en l’assumpte afrontant un nou pla de renovació de la cadena. Els centres de disseny d’Arteixo fa mesos que preparen la posada de llarg de Zara Home en una etapa de protagonisme per a la marca que fa un parell d’anys no es preveia.

La botiga de la plaça de Lugo de la Corunya serà l’encarregada al març de mostrar al món el concepte de botiga que ha triat Inditex. Nous materials i dissenys, aplicació pràctica de la botiga virtual d’Arteixo. L’anunci d’Inditex arriba després que la firma catalana de moda Mango hagués decidit diversificar-se i començar a vendre articles per a la llar. Inditex li treu avantatge però pretén ampliar encara més aquest canal.

Assegura que el nou concepte «serà una botiga 100% ecològica amb un disseny minimalista d’arrels tradicionals als quals s’integraran els últims avenços tecnològics». Ningú dubta que aconseguirà aquests objectius amb nota i recursos de sobres. El toc Inditex es notarà en l’ús d’«artesans locals», aquest exèrcit gallec de treballadors i empreses fidels al grup gallec, entorn de confiança que han localitzat a Arteixo un node industrial de primera ordre. Davant l’estil nòrdic d’Ikea, els dissenyadors d’Inditex han previst per a Zara Home ambients en els quals predominen el marbre, la calç, la seda i el lli, conjuntats amb un mobiliari de materials tradicionals gallecs com el granit, la pissarra i la fusta de roure. Tota una declaració d’intencions. Anuncien també materials que absorbeixen CO2, peces artesanals teixides en telers manuals tradicionals, il·luminació càlida basada en leds...

El nou disseny, que s’ha començat a incorporar aquesta setmana a la botiga de la plaça de Lugo de la Corunya, es formula com una recreació d’una visita a una llar sostenible i acollidora, apel·lant a la neurociència per conquerir voluntats de compra. Després de la moda, Inditex vol marcar estil també a les llars.

L’arquitecta corunyesa Elsa Urquijo assegura que ha volgut que les botigues tinguin un contacte «més directe» amb les col·leccions de Zara Home, a les quals es dona més protagonisme sense oblidar els dispositius digitals de suport en el que s’ha conegut en els últims anys com a «botiga experiencial». Els espais es dividiran com les estades d’una llar, de manera envoltant, buscant la màxima simplicitat. Tot això en una botiga urbana, factor clau, potser, en aquests moments d’abaratiment de lloguers. Ikea està buscant créixer en botigues urbanes de format mitjà més orientades a l’exposició i el disseny que a la venda.

En el cas de les botigues de Zara Home, tots els esforços s’han de dirigir a la venda, no quedar-se només en l’exposició. Això de l’estil gallec sembla més aviat una obsessió del projecte, ja que fins al moment Zara Home no despuntava amb cap estil diferenciat.

Notícies relacionades

La ‘flagship’ de Zara Home a la Corunya, de 1.000 metres quadrats, presentarà la nova col·lecció SS21. La botiga es dividirà per estances. A la planta baixa, la zona de productes per al menjador –amb una selecció de mobiliari, coixins, alfombres i altres elements decoratius–, la cuina –que inclou estris de cuina, vaixelles i altres accessoris de taula– i fragàncies de la llar, com espelmes i difusors de diferents

aromes. La planta superior acollirà les col·leccions de dormitori –amb tot el necessari per vestir el llit i altres accessoris– i lavabo amb tovalloles, barnussos i altres sets. També hi haurà col·leccions limitades dedicades a mascotes, eines per a la cura específica de la roba, del calçat i del cuir, pintura i papereria, música (tocadiscs, altaveus, auriculars, vinils), diversificació extrema. Amb el bon temps arribarà la veta de mercat dels articles de jardineria. La compra ‘online’ serà possible amb una plataforma pròpia que permetrà l’adquisició per internet i la recollida a botiga 30 minuts després.