Automoció
Els grups PSA i Fiat culminen avui la seva fusió amb l’arrencada de Stellantis
Serà la quarta automobilística mundial, amb 14 marques, i començarà a cotitzar a les borses de París, Milà i Nova York a partir del pròxim dilluns
Stellantis, la empresa resultante de la fusión entre los grupos FCA y PSA
El grup automobilístic italià Fiat Chrysler (FCA) i el francès PSA culminen avui la seva fusió amb el llançament de Stellantis, nom triat per a una empresa que serà el quart fabricant mundial d’automòbils en termes de volum de vendes.
L’operació va ser anunciada l’octubre del 2019 i aprovada gairebé per unanimitat el 4 de gener, amb el 99,15 % dels vots dels accionistes presents a la reunió de FCA i el 99,95 % dels de PSA.
Amb aquesta unió entre iguals, Stellantis es col·loca per volum de vendes només per darrere de Volkswagen, Toyota i l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi.
A la nova empresa, que començarà a cotitzar el pròxim dilluns en el Mercato Telematico Azionario de Milà i a l’Euronext Paris, i dimarts a la Borsa de Nova York, se li estimen unes vendes de més de vuit milions d’unitats a l’any.
Grup amb beneficis
Sumant les dades de FCA i PSA del 2019 (sense comptar amb la seva filial de components Faurecia), Stellantis tindrà un benefici operatiu ajustat d’uns 12.000 milions d’euros; un marge operatiu ajustat entorn del 7 % i un flux de caixa lliure operatiu relacionat amb el segment d’automoció de més de 5.000 milions. Aquestes xifres hauran registrat fortes caigudes el 2020, a causa de la pandèmia, però les companyies encara no han presentat els seus resultats financers de l’any passat.
Notícies relacionadesAquesta nova firma tindrà la seva seu a Holanda i, segons va dir, el 4 de gener el conseller delegat de FCA, Mike Manley, presentarà gran complementarietat geogràfica, «al combinar l’excel·lent posició de PSA a Europa amb la fortalesa de FCA a Amèrica del Nord i Amèrica Llatina». Les regnes estaran en mans de Carlos Tavares, president del Grup PSA
El grup reuneix 14 marques: PSA amb les franceses Peugeot, DS i Citroën i l’alemanya Opel, entre d’altres, mentre que FCA engloba a Fiat i les seves ensenyes satèl·lits (Alfa Romeo, Ferrari o Maserati) juntament amb la nord-americana Chrysler (on al seu torn hi ha diverses marques, entre les quals destaca Jeep).
- El PSC voreja la victòria i Puigdemont reforça l’avantatge sobre Aragonès
- ¿I ara què, Joan?
- Els jesuïtes sabien des de 1968 que Lluís Tó era un "depredador sexual"
- El futur de la democràcia Sánchez comença a traçar el seu pla de regeneració per la justícia
- Un bosc amb 2.000 arbres enterrarà residus perillosos
- El sector immobiliari El lloguer a les 63 ciutats espanyoles més grans puja un 34% des del 2019
- CONTEXT Un rinoceront al cim
- El BCE calcula que la vivenda és fins a un 14% més cara de l’assumible
- TU I JO SOM TRES Polítics al mateix llit, com Nebulossa
- Rescat històric La pel·lícula maleïda dels Beatles