Canvis en la distribució

Mango entra en la venda de productes per a la llar

La firma de moda preveu vendre ‘online’ a partir del segon trimestre en una vintena de països

L’oferta comercial inclourà productes per al dormitori, el saló, el lavabo, la cuina i el menjador

Botiga de Mango a Alemanya.

Botiga de Mango a Alemanya. / ARXIU

Es llegeix en minuts

La cadena de moda Mango ha anunciat aquest dijous la seva entrada en la venda de productes per a la llar. Davant la crisi del sector de la moda per la pandèmia, el tancament comercial i el canvi d’hàbits, la resposta de la firma serà la diversificació del negoci i aprofitarà la venda ‘online’ com a palanca de creixement. La resposta a una situació adversa és llançar per primera vegada una línia especialitzada en tèxtils i articles de la llar. La firma ha creat aquesta nova línia amb l’objectiu d’estendre la presència de la marca a les llars dels seus clients. D’aquesta manera, la companyia pot ampliar la seva oferta comercial i obrir la seva activitat a productes complementaris. L’estratègia ve a confirmar que el sector de la distribució tendeix a premiar les marques capaces d’oferir gammes de producte àmplies. Els complements ja s’havien confirmat com a font d’ingressos atractiva per a les firmes de moda i la llar s’ha consolidat com una destinació important de la despesa familiar en temps de confinament i teletreball.

Els articles estaran disponibles en l’‘e-commerce’ de Mango a partir del segon trimestre del present any en una vintena de mercats europeus, entre els quals Espanya. També podran adquirir-se a les botigues de la firma mitjançant l’ús de tauletes per part del personal de les botigues. La nova línia inclou una àmplia oferta que inclou diferents estances de la llar com el dormitori, el saló, el lavabo, la cuina i el menjador.

La companyia llançarà primer una càpsula (ofereix temporal de productes) enfocada només al producte tèxtil, que inclourà, entre d’altres, roba de llit i de bany, així com tèxtils per a la cuina. La previsió de Mango és anar ampliant gradualment l’oferta amb noves categories de productes com accessoris de taula (cristalleria, vaixelles, bols i tasses), previstos per al segon semestre de l’any.

Toni Ruiz, conseller delegat de Mango, afirma: «Els nostres clients demanaven productes per a la llar. La mateixa comoditat i estil que busquen per vestir-se la volen també per decorar les estances i la llar en general. Per això, a Mango hem treballat durament aquests mesos per llançar aquesta nova línia amb l’objectiu de donar resposta a aquesta demanda i portar el nostre estil mediterrani a les llars dels nostres clients. És un projecte ambiciós, que estem desenvolupant amb molta il·lusió i en el qual s’ha involucrat gran part de l’equip de professionals que forma Mango».

La diversificació de Mango vol mantenir en qualsevol cas una estètica d’aquesta nova col·lecció amb imatge de marca, per la qual cosa gira entorn de l’estil mediterrani, diferenciat de la competència nòrdica, a través d’un disseny contemporani que juga amb colors neutres. Tota la línia de productes tèxtils tindrà característiques sostenibles i un 80% de les peces seran produïdes en proximitat, cosa que reforça el compromís de Mango per la sostenibilitat. En qualsevol cas, l’oferta tèxtil per a la llar és complementària a la cadena de subministrament de Mango, no tant la de mobiliari o complements.

La resposta de Mango és coherent amb els canvis introduïts amb la pandèmia. Inditex ja va afrontar la diversificació amb una línia específica. Els experts en el sector de la distribució ja han anunciat repetidament que el mercat de la moda tendeix a reduir-se. Des de la crisi del 2008, es calcula que a Espanya s’ha reduït el nombre de dones d’entre 25 i 45 anys, principal segment comprador. I una tendència similar es registra a Europa. Davant la solució dels mercats extracomunitaris (fora d’Europa), la solució de la diversificació té avantatges en temps de pandèmia. Però mentre a Europa i a Espanya la moda flaqueja, a Àsia la demanda continua sent rellevant en marques de prestigi.

Et pot interesar

Queda pendent què passarà amb les xarxes de botigues. No és descartable que bona part dels comerços destinats a la venda de moda transitin cap a altres alternatives més rendibles, tot i que en el cas de Mango l’aposta per la llar es restringirà per ara, a la venda ‘online’ o per encàrrec i recollida a botigues.

Mango preveu assolir els 1.000 milions d’euros de facturació ‘online’ el 2021. La companyia, que va ser una de les primeres empreses del sector fashion retail a llançar el seu e-commerce l’any 2000, tenia previst finalitzar aquest any amb una facturació de 800 milions d’euros, cosa que suposaria un augment de més del 40% respecte del 2019. Aquest augment de vendes ‘online’ es va deure, en part, als prop de tres milions de nous clients digitals que la firma va incrementar durant el 2020, 900.000 dels quals es van sumar durant els mesos de confinament en què la facturació va créixer per sobre del 50%.