AUTOMOCIÓ

El mercat de motocicletes creixerà un 6,8% el 2021

  • Anesdor preveu que les vendes de motos i vehicles lleugers millorin un 6,8% el 2021 a Espanya, i es recuperin així d’un 2020 marcat per la Covid-19 però sense arribar a xifres prèvies a la pandèmia

  • Des d’Anesdor reclamen que es revisi l’etiquetatge de les motocicletes per les baixes emissions de les unitats més modernes i que s’elimini l’impost de matriculació

zentauroepp33587297 barcelona 18 04 2016 barcelona incivismo con el vehiculo   m180509122518

zentauroepp33587297 barcelona 18 04 2016 barcelona incivismo con el vehiculo m180509122518

1
Es llegeix en minuts

El mercat de motos i vehicles lleugers creixerà el 2021 un 6,8%. És l’estimació de l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dos Ruedas, Anesdor, que preveu un millor rendiment del mercat en comparació amb el 2020, en el qual va caure un 9,2% pel coronavirus, però no prou com per recuperar els nivells registrats el 2019. Per comunitats, s’espera que el creixement superi el 8%, un 8,2%, concretament, per a la Comunitat de Madrid, mentre que la pujada a Catalunya serà del 6%, aproximadament.

Segons Anesdor, el segment que més pujarà el 2021 serà el de les motocicletes de cilindrada mitjana i alta, del qual s’espera un increment del 10,4%. Precisament, el sector de la moto va ser el que menys va patir els efectes de la pandèmia, caient molt per sota del que ho va fer el sector de l’automòbil nou, que va cedir un 32,3% i va arribar així a una quota de mercat del 13%. El mercat d’ocasió de vehicles lleugers i motos, per la seva banda, va retrocedir un 8% el 2020 respecte al 2021, i va mantenir la mateixa proporció de dues d’ocasió per una de nova registrada en exercicis anteriors.

Revisió de l’etiquetatge

Notícies relacionades

Des d’Anesdor han reclamat una revisió de l’etiquetatge per a les motos, al·legant que les noves unitats, complidores de la normativa Euro5, generen menys emissions que els turismes catalogats dins de l’etiqueta ‘Eco’, en els quals s’inclouen híbrids convencionals, de gas i microhíbrids. És per això que l’associació ha demanat que es creï una nova etiqueta o que es catalogui també com a vehicles ‘Eco’, i ha afegit que en els últims 20 anys han reduït un 90% les seves emissions.

D’altra banda, van reiterar que els plans per incentivar la compra de vehicles, el pla Renove i el Moves, són útils però només «si s’estableixen en termes a mitjà i llarg termini», mentre van demanar acompanyar els compromisos de sostenibilitat de l’Acord Verd europeu. Així mateix, Anesdor ha tornat a posar en el centre del debat l’impost de matriculació, que recentment ha provocat l’encariment d’un gran nombre de vehicles, i han instat l’Administració a traslladar aquest gravamen a l’impost de circulació, «mantenint la neutralitat fiscal».

Temes:

Motos