empresa en crisi
Recolzament massiu de la plantilla d’Acciona a Nissan a l’acord per evitar un conflicte judicial
Els treballadors tindran dret a una indemnització mínima de 50 dies per any, sense límit

foto 3700105
Un total de 440 treballadors d’Acciona Facility Services a Nissan s’han sumat a l’acord entre la companyia i les seccions sindicals d’UGT, CSIF i USOC. El pacte, avançat per EL PERIÓDICO, preveu crear un fons per finançar un pla específic de formació, dotat amb 100.000 euros, i indemnitzacions d’un mínim de 50 dies per any treballat sense límits per antiguitat.
L’acord satisfà les principals exigències de la plantilla, entre les quals hi ha el compromís de participar en el procés de reindustrialització i optar a llocs de treball que es poden generar entre els operadors logístics amb l’arribada d’un nou inversor.
Notícies relacionadesAcciona condicionava la validesa, vigència i aplicació del pacte al fet que almenys un 80% de la plantilla el subscrigués. L’acord, en el qual ha participat el Col·lectiu Ronda, pot eludir el conflicte judicial, que és el que perseguia la companyia.
El pacte ratificat contempla la pràctica totalitat de les reivindicacions després de les donades per les seccions sindicals que van participar en les negociacions.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda