'SOFTWARE' D'EMPRESA

Salesforce compra Slack per 27.700 milions de dòlars

La companyia de programes de relació amb clients absorbeix la plataforma de comunicació personal

undefined56058424 files  in this file photo taken on june 20  2019  the logo o201201225755

undefined56058424 files in this file photo taken on june 20 2019 the logo o201201225755 / JOHANNES EISELE

1
Es llegeix en minuts
Efe

El gegant de ‘software’ al núvol per a la gestió de relacions amb clients Salesforce va anunciar aquest dimarts la compra de la plataforma de comunicació per a equips de treball Slack per 27.700 milions de dòlars en efectiu i accions.

Aquesta és l’adquisició més gran en els 21 anys d’història de Salesforce, que es posiciona cada vegada més clarament com a competidor de Microsoft en ‘software’ al núvol per a empreses i la més important al sector des de la compra de Red Hat per part d’IBM el 2018. L’acord està pendent de l’aprovació dels reguladors de la competència i dels accionistes de Slack.

«Aquest és un aparellament fet al cel. Junts, Salesforce i Slack donaran forma al futur del ‘software’ per a empreses i transformaran la manera que el món treballa digitalment i des de qualsevol part del món», va indicar en un comunicat Marc Benioff, conseller delegat i fundador d’un gegant que supera els 20.000 milions anuals en ingressos.

El conseller delegat de Slack, Stewart Butterfield, va considerar que la compra per part de Salesforce és una «de les combinacions estratègiques més importants de la història del ‘software’».

Grans operacions

L’adquisició està a l’altura de la compra de LinkedIn per part de Microsoft el 2016, per 27.000 milions de dòlars, o la compra de Refinitiv per part de London Stock Exchange l’any passat per un preu similar.

Les accions de Slack s’han apreciat prop d’un 50% des que es va anunciar que les dues empreses negociaven l’adquisició, després d’una sortida a borsa l’any passat que no ha aportat gaires alegries als inversors.

Salesforce és l’actor més gran al sector de ‘software’ de gestió de clients (CRM) i un dels pioners en popularitzar el ‘software’ al núvol. La companyia s’ha enfocat en adquirir serveis de ‘software’ corporatiu, com el servei de visualització i anàlisi de dades Tableau, o l’empresa de ‘software’ al núvol Vlocity.

Notícies relacionades

Alhora, va intentar comprar el 2016 LinkedIn, que va acabar adquirint Microsoft, i ha temptejat la compra de Twitter. Durant la pandèmia, malgrat ser una eina de teletreball molt popular, Slack no ha experimentat el creixement d’altres, com la plataforma de teleconferències Zoom.

No obstant, el mercat de ‘software’ per a empreses i de treball col·laboratiu al núvol és un dels sectors amb més recorregut a causa dels canvis en les maneres de treball que ha accelerat la pandèmia. 

Temes:

Estats Units