TRANSPORT

Renfe preveu ingressar fins a 156 milions més a l'any amb la seva firma de mobilitat global

El consell d'administració aprova el projecte per crear una filial de serveis en un entorn de competència

L'operador ferroviari preveu atraure 650.000 nous clients amb una plataforma de múltiples transports combinats

fcasals45640379 sociedad  isaias taboas  presidente de renfe181027124336

fcasals45640379 sociedad isaias taboas presidente de renfe181027124336

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Via lliure per al projecte de diversificació de Renfe en el sector de la mobilitat. El consell d’administració de la companyia ferroviària ha posat aquest dilluns els elements i establert els objectius de la nova plataforma de serveis, que preveu ingressar fins a 156 milions d’euros addicionals i generar 1,8 milions de nous viatges de tren en cinc anys amb la seva plataforma de mobilitat integral RaaS. 

Amb aquesta denominació, el projecte Raas pretén integrar en una mateixa plataforma o aplicació diferents modes de transport que permetin al client organitzar el seu viatge de principi a final, a través d’un pagament únic sense sortir de l’aplicació, com ja va avançar recentment el president de RenfeIsaías Táboas, a EL PERIÓDICO en una entrevista recent

Renfe hauria de ser el principal atractiu de l’aplicació, però no l’únic. La qüestió és adaptar-se també a un entorn canviant i de creixent digitalització, però també sostenible i d’imatge renovada. Però en aquesta transformació Renfe desitja també mantenir la relació directa amb el client per al disseny d’un nou model de negoci, dins del nou context competitiu derivat de la liberalització del transport de viatgers.

Amb la implantació de la plataforma, que es preveu que pugui entrar en funcionament a finals del 2021, les vendes de bitllets de tren s’incrementaran entre un 3% i un 4% en els principals corredors.  L’import màxim de la licitació arribarà als 39,4 milions d’euros, i inclourà des d’operadors turístics a firmes tecnològiques capaces d’aportar sistemes eficients d’integració d’oferta turística i clients.

Nous clients

El procés de licitació per al desenvolupament de la plataforma de mobilitat integral (Renfe as a Service, RaaS). Renfe preveu atraure al tren un mínim de 650.000 nous clients que generaran 1,8 milions de nous viatges en cinc anys amb aquesta plataforma. L’import de la licitació inclou les inversions en la construcció de la plataforma, les seves despeses derivades i una part d’incentius per objectius.

Bàsicament, la plataforma de serveis haurà de permetre planificar viatges des que el client surt de casa seva fins que arriba al seu destí i reservar tots els serveis addicionals necessaris durant el trajecte i en destí. Es tractarà d’una plataforma oberta, inclusiva i integradora de les diferents operadores del nou ecosistema de la mobilitat. També dirigida a turistes estrangers i espanyols.

Els ingressos addicionals els ha calculat Renfe en entre 38 i 156 milions d’euros durant els cinc anys següents, tot això en funció dels diferents escenaris possibles. RaaS hauria d’integrar modes de transport (tren, bicicleta, metro, autobús, cotxe multiusuari, patinet, etc.) que permetin al client una solució de primera i última milla per organitzar el seu viatge de principi a final i des de qualsevol país, a través d’un pagament únic i tot això sense sortir de l’aplicació. 

Operador integral de mobilitat

Notícies relacionades

La iniciativa és consistent amb els objectius del Pla Estratègic de la companyia per als pròxims anys i amb l’Estratègia de Mobilitat dissenyada pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA). D’aquesta manera, Renfe vol continuar sent l’operador ferroviari de referència, però, a més, convertir-se en operador integral de mobilitat i acompanyar el client durant tot el viatge. Amb aquesta plataforma, el client no només pot planificar el seu viatge de porta a porta, sinó que tindrà accés a mapes, missatges per guiar-se en la intermodalitat, recomanacions de millors rutes una vegada iniciat el viatge.

Renfe licitarà en els pròxims dies el concurs per seleccionar un soci tecnològic i comercial per desenvolupar RaaS, mitjançant un model que inclou un cost fix més variables en funció de l’èxit del projecte. Aquest model permet assegurar la implicació de l’adjudicatari en el desenvolupament de negoci del projecte. L’objectiu d’aquesta licitació no és una mera implantació tecnològica, sinó que es tracta de dissenyar, construir, comercialitzar i escalar un nou model de negoci sustentat en una plataforma digital per oferir una nova experiència de serveis de mobilitat.

Temes:

Renfe