Segons l'OCU
Només el 3,2% de les vendes del 'Black Friday' ha tingut un descompte real
Milar i Tien, els que van abaixar la majoria dels seus preus
zentauroepp56011212 black friday201130184507 /
Només un 3,2% de les vendes del Black Friday ha experimentat un descompte real segons l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). L’organització ha publicat un informe segons el qual els més de 2.500 productes que ha monitoritzat durant la setmana del ‘Black Friday’ han apujat el 2,6% de preu de mitjana. La mateixa tendència alcista s’ha produït també en el ‘Cyber Monday’, en el qual s’han incrementat un 0,9%. Les rebaixes que realitzen els comerços es van circumscriure a productes concrets i no ha sigut una rebaixa estacional, com confirma l’estudi de l’OCU. Les firmes amb preus baixos només van fer promocions puntuals.
L’OCU ha comprovat que només el 18,8% dels productes monitoritzats va arribar al seu preu mínim en la ‘Black Week’ (del 23 al 29 de novembre). Només el 3,4% van arribar al preu més baix el 27 de novembre, mentre que el 27,5% dels productes van apujar el preu. A més, les pujades (8%) van ser lleugerament superiors a les baixades (7,6%). Comprar per la ‘Black Week’ va ser, de mitjana, un 0,5% més car que en les setmanes prèvies i un 2,6% durant el ‘Black Friday’. Gairebé el 54% dels productes no ha variat de preu en aquest període.
Milar i Tien, els que més van rebaixar
Per establiments, Milar (87,6%), Tien 21 (86,1%) i Navarrete ‘online’ (75,1%) van rebaixar més de tres quartes parts dels productes rastrejats per l’OCU en la setmana del ‘Black Friday’ amb un descompte mitjà d’un 6%. D’altres com Amazon (31,4%), Mi Electro (38%), El Corte Inglés (25,1%) i Electroprecio (25%) també van rebaixar un nombre significatiu dels productes monitoritzats per l’OCU.
Notícies relacionadesMentre que en altres botigues ha detectat que més de la meitat dels productes rastrejats eren més cars que en les setmanes anteriors, com a Worten (50,6%), Fnac (51,6%), Miró (65,7%) i Electrodomésticos Web (72,6%).
L’estudi de l’OCU inclou les ofertes del ‘Cyber Monday’, dia en què només l’1% dels productes han arribat al seu preu mínim. A més, comprar per Cyber Monday suposa, de mitjana, pagar un 3,1% més que el mes anterior. L’OCU ha comprovat que la major part de les categories de productes rastrejats eren més cares per la ‘Black Week’ que setmanes anteriors. Els auriculars, torradores i telèfons mòbils van ser les categories amb més percentatge de rebaixa, tot i que, en la línia general, l’augment de preu sempre ha sigut superior. Els millors descomptes es van veure en ‘wearables’ i altaveus portàtils, mentre que els que han pujat més són impressores, forns i mòbils.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- A Sydney Almenys 10 morts i 12 ferits en un atac durant una festa jueva a la platja australiana de Bondi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- L’Elisabet, mare de bessons amb altes capacitats: «La dificultat no és l’acadèmica, és la social»
- La caixa de ressonància Ser de dretes i que t’agradi Extremoduro
- RECOMANACIONS LITERÀRIES 15 llibres de narrativa internacional per regalar aquest Nadal 2025
- ME TOO Radiografia després del cas Salazar: les denúncies per assetjament sexual que esquitxen tots els partits
- Eleccions a Extremadura Sánchez admet haver comès errors: «Som els primers a aplicar amb totes les conseqüències el protocol d’assetjament en el PSOE»
