Segons l'OCU

Només el 3,2% de les vendes del 'Black Friday' ha tingut un descompte real

Milar i Tien, els que van abaixar la majoria dels seus preus

Només el 3,2% de les vendes del 'Black Friday' ha tingut un descompte real

FERRAN NADEU

Es llegeix en minuts

Només un 3,2% de les vendes del Black Friday ha experimentat un descompte real segons l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). L’organització ha publicat un informe segons el qual els més de 2.500 productes que ha monitoritzat durant la setmana del ‘Black Friday’ han apujat el 2,6% de preu de mitjana. La mateixa tendència alcista s’ha produït també en el ‘Cyber Monday’, en el qual s’han incrementat un 0,9%. Les rebaixes que realitzen els comerços es van circumscriure a productes concrets i no ha sigut una rebaixa estacional, com confirma l’estudi de l’OCU. Les firmes amb preus baixos només van fer promocions puntuals.

L’OCU ha comprovat que només el 18,8% dels productes monitoritzats va arribar al seu preu mínim en la ‘Black Week’ (del 23 al 29 de novembre). Només el 3,4% van arribar al preu més baix el 27 de novembre, mentre que el 27,5% dels productes van apujar el preu. A més, les pujades (8%) van ser lleugerament superiors a les baixades (7,6%). Comprar per la ‘Black Week’ va ser, de mitjana, un 0,5% més car que en les setmanes prèvies i un 2,6% durant el ‘Black Friday’. Gairebé el 54% dels productes no ha variat de preu en aquest període.

Milar i Tien, els que més van rebaixar

Per establiments, Milar (87,6%), Tien 21 (86,1%) i Navarrete ‘online’ (75,1%) van rebaixar més de tres quartes parts dels productes rastrejats per l’OCU en la setmana del ‘Black Friday’ amb un descompte mitjà d’un 6%. D’altres com Amazon (31,4%), Mi Electro (38%), El Corte Inglés (25,1%) i Electroprecio (25%) també van rebaixar un nombre significatiu dels productes monitoritzats per l’OCU.

Et pot interesar

Mentre que en altres botigues ha detectat que més de la meitat dels productes rastrejats eren més cars que en les setmanes anteriors, com a Worten (50,6%), Fnac (51,6%), Miró (65,7%) i Electrodomésticos Web (72,6%).

L’estudi de l’OCU inclou les ofertes del ‘Cyber Monday’, dia en què només l’1% dels productes han arribat al seu preu mínim. A més, comprar per Cyber Monday suposa, de mitjana, pagar un 3,1% més que el mes anterior. L’OCU ha comprovat que la major part de les categories de productes rastrejats eren més cares per la ‘Black Week’ que setmanes anteriors. Els auriculars, torradores i telèfons mòbils van ser les categories amb més percentatge de rebaixa, tot i que, en la línia general, l’augment de preu sempre ha sigut superior. Els millors descomptes es van veure en ‘wearables’ i altaveus portàtils, mentre que els que han pujat més són impressores, forns i mòbils.

Temes:

Black friday