74 víctimes
Els accidents laborals mortals augmenten el 12% a Catalunya
El nombre de víctimes mortals es manté a l'alça malgrat la reducció de l'activitat econòmica
autonomo
El nombre de treballadors morts en accident laboral suma aquest any un total de 74 víctimes a Catalunya. Durant els nou primers mesos de l’exercici i malgrat la reducció de l’activitat econòmica a causa de la pandèmia, ha augmentat el 12% la xifra de víctimes mortals, segons les dades actualitzades pel Departament de Treball de la Generalitat. Una sinistralitat que a tot el país suma 543 treballadors morts en el mateix període, segons registra el Ministeri de Treball.
La caiguda de l’activitat productiva, especialment durant els mesos del primer confinament, sí que evidencia el seu efecte en el nombre d’accidents laborals que van causar baixa, que es redueixen el 27,8%. Gran part de l’augment de difunts en accidents de treball s’explica a causa de l’increment de la mortalitat a l’alça entre els treballadors per compte propi, col·lectiu en el qual els accidents mortals s’ha elevat el 125%, mentre que entre els assalariats aquesta taxa ha augmentat només l’11,63%.
CCOO ha valorat les dades de sinistralitat en un comunicat emès aquest divendres, en el qual reclama la millora de les condicions de treball i qualifica d’«inajornable» l’aplicació de polítiques preventives en les empreses. La central reclama més inversió de la Generalitat i del Govern per evitar que la sinistralitat laboral amb conseqüències mortals continuï pujant.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Després de més de tres hores de reunió Puigdemont trenca amb el PSOE: "Podrà ocupar poltrones, però no podrà governar"
- Monedes de col·leccionista valorades en més de 150.000 euros: peces d’or històriques
- De la mà de la IA El Govern s’inspira en el model estoni per simplificar els tràmits administratius
- Agressions sexuals Detenen un jove de 18 anys per fer tocaments a dues adolescents a les Fires de Girona
- Viral La nova vida de Dani Alves als 42 anys, de futbolista a predicador en una església a Girona: «S’ha de tenir fe, jo soc la prova d’això»
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
