Resultats any fiscal 2020

Easyjet registra les primeres pèrdues de la seva història per la Covid

La 'low cost' perd 1.421 milions d'euros en el seu any fiscal per les restriccions de la pandèmia

L'aerolínia anuncia que volarà al 20% de la seva capacitat fins al mes de gener del 2021

zentauroepp53391978 easyjet200519145606

zentauroepp53391978 easyjet200519145606 / Matthew Childs

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

L’aerolínia britànica Easyjet ha tancat el seu any fiscal que finalitza el setembre amb unes pèrdues de 1.421 milions d’euros (1.273 milions de lliures) davant el benefici de 536 milions d’euros de l’any anterior (430 milions de lliures). Easyjet registra, així, els primers números vermells dels seus 25 anys d’història a causa de les restriccions a volar derivades del coronavirus que han portat l’aerolínia a reduir la seva capacitat en un 47,5%.

L’ocupació  de l’aerolínia va descendir fins al 87,2% aquest any en què Easyjet ha traslladat la meitat de passatgers que l’any passat (96,1 milions) al sumar un total de 48,1 milions de viatgers. Amb això, els ingressos totals es van reduir en un 52,9% fins als 3.361 milions d’euros (3.009 milions de lliures) davant els 7.132 milions d’euros de l’any passat (6.385 milions de lliures).

Així, els ingressos totals de l’aerolínia per seient es van reduir en un 10,6% fins als 60,71 euros (54,35 lliures) davant els 67,93 euros de l’any 2019 (60,81 lliures). Mentre que els ingressos de l’aerolínia per seient a tipus constant per a l’any finalitzat el 30 de setembre del 2020 es van reduir en un 10,3%, cosa que reflecteix un creixement del 10,2% en el primer semestre i una contracció del 27,5% en el segon semestre.

Notícies relacionades

I les perspectives no són gaire encoratjadores de cara a l’any vinent, a excepció de l’aparició de la futura vacuna. La companyia espera no volar a més del 20% de la seva capacitat planificada aproximadament durant el primer trimestre de l’exercici financer del 2021 (d’octubre a desembre). «Mantenim el nostre disciplinat enfocament de només operar vols que generin liquiditat durant l’hivern, però conservem la flexibilitat per posar-nos en marxa ràpidament quan torni la demanda», ha precisat el conseller delegat de l’aerolínia, Johan Lundgren, en un comunicat.

Amb tot, l’aerolínia ha anunciat una nova base estacional a Màlaga de cara a la primavera del 2021 que comportarà la creació d’al voltant de 100 llocs de treball. I és que, segons el parer de Lundgren, la demanda subjacent «és forta», segons evidencia l’augment del 900% de les vendes durant el temps en què es va eliminar la quarantena a les Illes Canàries a l’octubre. «Vam respondre amb agilitat, afegint 180.000 seients en 24 hores per treure profit de tal demanda», ha explicat. «La setmana passada vam ser testimonis de l’encoratjadora notícia sobre el desplegament imminent d’una vacuna, cosa que va suposar una injecció de confiança per als clients, que cada vegada eren més els que començaven a planejar reserves per a l’any que ve», ha afegit.